Brev:
Forberedelse på at jeg skal gå/sige på gensyn
17. oktober 2016
Alder:
13 mdr.
Forberedelse på at jeg skal gå/sige på gensyn
Kære Helen,
Min datter er 13 måneder og jeg er netop startet på arbejde igen. Den første måned skal min datter være hos sin mormor inden hun starter op i institution.
Når jeg skal aflevere hende forbereder jeg hende på at jeg skal gå ved at jeg om morgenen hjemmefra siger forskellige sætninger som; Nu skal du op til mormor mens mor er på arbejde', 'når vi kommer op til mormor bliver jeg der lidt, så går jeg, og kommer hjem til dig senere'.
Hvad er dine tanker omkring dette? Mit ønske er at forberede hende, også med tanke på senere hen, at dette giver hende nogle rammer. Min kæreste og jeg har dog forskellige syn, hvor han syntes jeg starter for lang tid før jeg går, og at hun kan blive ked af det længe før jeg skal ud af døren.
Hvor meget forstår hun nu? Og er der en bedre måde at forberede hende på.
Når jeg skal gå, hvordan er den bedste måde at sige 'farvel' på? Jeg er på ingen måde tilhænger af at gå, hvis hun er meget ked af det, eller opstille 'happy face' hvis hun er ked af det. Her tænker jeg på, når hun starter op i vuggestue.
Hvor meget forstår hun her?
Tak for svar :)
Kærlig hilsen
Anette