Farvel til sutten - 3 år, 2 mdr.

13. september 2016

Kategori:
Alder:
3 år, 2 mdr.

Farvel til sutten - 3 år, 2 mdr.

Kære Helen

Vi vil rigtig gerne hjælpe vores store pige af med sutten. Hun bruger den (stort set) ikke i børnehaven, men hun vil meget gerne have den om eftermiddagen og om aftenen hjemme. Her er det helt tydeligt, at hun slapper godt af med den.

Men vi synes, hun er for stor til den, og hun taler meget med den i munden. Og selvom hun taler rigtig flot, og vi sagtens forstå hende, er det lidt irriterende, at hun taler "igennem" sutten.

Vores udfordring er, at hun blev storesøster for bare fem uger siden. Og selvom hun har tacklet det hele utrolig ...

Annonce

... flot og elsker sin lillebror, kan vi godt mærke, at det er en svær tid for hende. Hun kan især blive frustreret over, at jeg ikke altid kan putte hende og lege, som vi plejer (hvis jeg ammer).

Hun bliver også ind imellem meget ked af det uden grund. Og vi kan tydeligt mærke, at det er hele situationen, der er svær.

Så nu vil vi høre dig, om det er et dårligt tidspunkt at påbegynde sutte-afvænning?
Hvornår tror du, det vil passe at gå igang? Vil det være for hårdt for hende med alt det nye oveni?

På forhånd mange tak.

Kærlig hilsen
skattepigens mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Omsorgsdage

Omsorgsdage er dage, hvor du med fuld løn kan holde fri sammen med dit barn.

Er du offentligt ansat, og er du blevet forælder efter den 1. oktober 2005, har du ret til 2 årlige omsorgsdage per barn. Retten gælder fra og med fødselsåret og til og med det år, hvor barnet fylder 7 år.

Hvis du er ansat i en privat virksomhed, vil det fremgå af din overenskomst, kontrakt eller lignende, om du har ret til omsorgsdage.

Læs mere i Babylex

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder