Føler at jeg snyder ham til at spise

21. januar 2016

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Føler at jeg snyder ham til at spise

Hej Helen...

Dette har du sikkert hørt før, men jeg føler engang imellem, at jeg snyder min søn til at spise eller til at spise lige lidt mere.

Han vil næsten altid gerne være "med til at spise". Så han har altid selv en tallerken og en ske eller en kop og for det meste får han også noget at spise selv - eks knækbrød, appelsin, agurk etc inden måltidet.

Hvis han er meget sulten kan han godt spise uden "at være så meget med". Men har jeg glemt at give ham en tallerken eller en ske blir munden ofte til en streg. Når så han får noget at sidde med kan jeg give ham mad. Det kan også ske at han mister tålmodigheden og blir frustreret og skælder ud og ikke vil ...

Annonce

... spise mere. Her hjælper det som regel med en sang eller andet sjovt - så spiser han igen lidt mere.

Jeg gør MEGET ud af at fortælle at maden er lækker og sige mmm og forsøger også at holde hans fokus på måltider selvom det til tider er svært.

For det meste synes jeg at måltiderne går nemt andre dage føler jeg at jeg snyder ham til at spise... Jeg synes dette kan være udfordrende, jeg synes det kan være svært at finde ud af hvornår jeg skal stoppe med at give ham mad mår/hvis han ikke vil spise. Som sagt kan det nogle gange være allerede i starten af måltidet han ikke vil spise og alligevel ender han som regel med at spise det meste...

Med venlig hilsen
mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Vedligeholdelse af barnevogn

Med det danske vejr skal en barnevogn kunne tåle lidt af hvert, men hvis man vil have at den skal kunne holde længe, så er man nødt til at gøre sig nogle tanker om vedligeholdelse og også medtænke at bruge tid på vedligeholdelse.

For eksempel kan kalecherne ikke tåle stærkt sollys, så vognen skal ind i skyggen, hvis man vil undgå, at den falmer. Stellet kan heller ikke tåle salt fra snesjappet og skal derfor skylles af, når man kommer hjem, hvis man vil undgå rust. Og kassen...

Læs mere i Babylex

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"