Brev:
Føler at jeg snyder ham til at spise
21. januar 2016
Alder:
8 mdr.
Føler at jeg snyder ham til at spise
Hej Helen...
Dette har du sikkert hørt før, men jeg føler engang imellem, at jeg snyder min søn til at spise eller til at spise lige lidt mere.
Han vil næsten altid gerne være "med til at spise". Så han har altid selv en tallerken og en ske eller en kop og for det meste får han også noget at spise selv - eks knækbrød, appelsin, agurk etc inden måltidet.
Hvis han er meget sulten kan han godt spise uden "at være så meget med". Men har jeg glemt at give ham en tallerken eller en ske blir munden ofte til en streg. Når så han får noget at sidde med kan jeg give ham mad. Det kan også ske at han mister tålmodigheden og blir frustreret og skælder ud og ikke vil spise mere. Her hjælper det som regel med en sang eller andet sjovt - så spiser han igen lidt mere.
Jeg gør MEGET ud af at fortælle at maden er lækker og sige mmm og forsøger også at holde hans fokus på måltider selvom det til tider er svært.
For det meste synes jeg at måltiderne går nemt andre dage føler jeg at jeg snyder ham til at spise... Jeg synes dette kan være udfordrende, jeg synes det kan være svært at finde ud af hvornår jeg skal stoppe med at give ham mad mår/hvis han ikke vil spise. Som sagt kan det nogle gange være allerede i starten af måltidet han ikke vil spise og alligevel ender han som regel med at spise det meste...
Med venlig hilsen
mig