Brev:
Sut i munden hele tiden
14. oktober 2015
Alder:
2 år, 4 mdr.
Sut i munden hele tiden
Hej Helen.
Lige kort igen med sutten.
Jeg kan slet ikke få den ud af munden på hende. Hvis hun spiser noget, som fx frugt eller andet, så kalder hun straks på sutten i samme øjeblik hun er færdig med at spise.
Ved måltiderne må jeg ikke engang lægge sutten ind midt på bordet, den skal være lige ved siden af hendes hånd, så hun kan nå den.
Hvis hun har den ude kortvarigt som fx til gymnastik, hvor jeg siger, hun ikke må have den når hun hopper eller slår kolbøtter, protesterer hun også, og tager straks fingrene i munden i stedet for.
Lige nu er vi hjemme en del dage og ikke i vuggestuen, og de dage har hun så faktisk sutten i munden hele døgnet :-O
jeg har ellers lavet en fin kasse med en guldserviet i og sagt det er suttens hule, hvor hun kan lægge den i og så kan den være der imens. Prøver fx at sige, nu lægger vi sutten heri, og så må du få den igen efter middagsmad, eller fx efter vi er færdige med at tegne osv. Men der er protest og når hun er ved at græde, så giver jeg hende den altså igen. Har ikke forsøgt siden sidst jeg skrev, og tror heller ikke, det vil gøre nogen forskel.
En anden ting er, at hun savler rigtig meget når hun har sutten, så meget, at det hele tiden drypper fra hendes hage og ned på tøjet..
Men der er nok ikke andet for end at vente lidt så. Måske det bliver anderledes, når hun skal i børnehave...og jeg ved at de signalstærke børn ofte har sutten helt op i 4-5 års alderen pga det producerer oxytocin.
Med venlig hilsen
M