En anden drengs vilde leg

20. februar 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

En anden drengs vilde leg

Kære Helen,

Jeg er meget interesseret i at høre dit syn på denne situation. Denne gang handler det ikke om S., men en anden dreng, som er ca. seks måneder ældre.

Vi har jævnligt legeaftaler med denne dreng, hans mor og lillebror, samt en jævnaldrende pige og hendes mor. Den anden dreng er ret voldsom i sin leg, træder på tingene, tager ting ud af hænderne på især min søn (der som regel ikke stritter så meget imod), kaster med ting og er meget højrystet. Drengens mor har ofte travlt med sit andet barn og ser ikke altid, hvad hendes søn gør.

Når vi er hos dem eller den anden mor, gør jeg som regel ingenting. Jeg kan se, at min søn bliver ked af det, når den anden dreng tager de ting, som han leger med, men jeg har ofte held med at aflede ham til nogle andre legesager.

Problemet opstår, når de er hos os. Jeg er ked af at se den måde, som den anden dreng behandler min søns legesager. Jeg tror ikke, at de som sådan kan gå i stykker, ...

Annonce

... men det er ikke sådan, at jeg opdrager min søn til omgås specielt andres ting. S. er helt anderledes forsigtig med sine ting, og kommer han en sjælden gang til at kaste med noget i iver eller arrigskab, får han at vide, at det er ikke okay, og det forstår han godt.

Jeg er meget i tvivl om, hvordan jeg skal forholde mig i forhold til den anden dreng. Hans mor irettesætter ham, når hun ser, at han ikke behandler tingene ordentligt, men det er som sagt ikke altid, at hun gør. Jeg bliver også træt af at se ham tage min søns egne legesager ud af hænderne på ham.

Hvad synes du er en god måde at reagere på? Jeg kommer godt ud af det med moren, men har egentlig ikke ret meget lyst til at have dem her hos os, selvom vi skiftes til at mødes hos hinanden. Jeg vil have det rigtigt svært ved at opdrage på det andet barn, selvom jeg ikke synes, at det er en okay måde at opføre sig på.

Jeg glæder mig til at høre dine tanker.

Med venlig hilsen
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Hormonbehandling

Hormonbehandling bliver brugt som fertilitetsbehandling, ofte i forbindelse med insemination.

Man giver kvinden hormontabletter som stimulerer kvindens ægløsning, så der modnes flere æg end normalt.

Derudover kontrollerer man kvindens ægløsningstidspunkt, ved hjælp af hormon-indsprøjtning, så man kan afpasse tidspunktet fuldstændig med samleje eller insemination.

Læs mere i Babylex

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de gode smid-sutten-lidt-væk-råd. Det er gået over al forventning. Barnet har nu kun sut om natten og i yderste fortvivlelses-tilfælde - og det accepterer han faktisk. Godt du findes! Vi manglede lige det der bløde spark i måsen :)

Tak fra en glad mor