Brev:
Det der er svært at fortælle om
20. februar 2012
Alder:
5 år, 6 mdr.
Det der er svært at fortælle om
Kære Helen
Jeg skriver med et spørgsmål, som måske falder lidt udenfor de normale kategorier. Jeg ved dog også at du selv er mor til piger, og tænkte at dette nok var en overvejelse du sikkert havde gjort dig.
Min ældste datter, Ingrid, begynder i skole til sommer. Det betyder en større eksponering til flere mennesker. Hun er åben og tillidsfuld, og hverken hun eller vi er pylret ift. at komme ud at lege, også hos vennerne, hvad hun altid gerne vil - og får lov til.
Jeg tænker dog også at vi måske så småt skal til at fortælle hende om at man skal være tillidsfuld, men også forsigtig, i den store verden. Helt præcist tænker jeg på at gå med fremmede etc. Hvornår kan man begynde at fortælle det, uden at skræmme dem, og er der evt nogle bøger, du kan anbefale mig?
På forhånd tak.
Bedste hilsner
Ingrid og Maries mor