Brev:
Bierne og blomsterne forklaret for en 6 årig
29. januar 2012
Alder:
6 år
Bierne og blomsterne forklaret for en 6 årig
Kære Helen!
Vores søn på 6 år lærer rigtig meget i skolen – og i frikvarterene… Forleden ’råbte-sagde’ han: ”FCK, boller med de små” – og spurgte så ”Hvad er det egentligt at bolle”. Jeg begyndte at kludre mig ud i noget med at det var en vulgær måde at sige når to voksne som var glade for hinanden var sammen og kyssede og krammede. Han begyndte at spørge mere ind til det – for vi krammer jo også.
Pause!
Jeg sagde så at det var noget mere og anderledes med to voksne – og kunne ikke rigtig komme på mere uden at sige for meget. Så jeg sagde at jeg var virkelig ked af det men at jeg var meget dårlig til at forklare. Og så døde den hen. Jeg kom virkelig, virkelig dårligt fra det.
Så tænkte jeg at jeg hellere måtte spørge dig om hvordan man forklarer den slags til børn. Jeg mener at børn skal have sandheden at vide når de spørger om noget, men jeg kunne alligevel ikke lade være med at stamme og kludre rundt i det, fordi jeg synes han er for lille til at få hele sandheden.
Hvordan synes du jeg skal forklare en 6 årig om bierne og blomsterne, hvis han spørger igen?
Mange hilsner fra mig