Hvad kan man forvente af en 3 årig?

25. juli 2004

Kategori:
Alder:
3 år

Hvad kan man forvente af en 3 årig?

Hej

Jeg er i tvivl om hvad jeg kan forvente af min søn på 3 år.
Vi har mange konflikter i hverdagen, og de fleste er om underlige ting som, at han siger "nej, det er ikke bukser" eller "nej, man tæller 1, 2, 4, 3," og lign. Derudover har vi mange konflikter, fordi han ikke vil gøre som jeg siger.

Det er nu blevet så slemt at jeg ser mig nødsaget til at sende ham ind på sit værelse, jeg ved godt dette ikke er en god løsning, men jeg orker det næsten ikke mere, og er faktisk blevet bange for, hvad jeg kan finde på at gøre. Jeg har desværre oplevet, at jeg har dasket ham, og omend det på ingen ...

Annonce

... måde var hårdt, ser jeg det starten på en vej, som jeg ikke vil gå. Lige nu må jeg desværre erkende at vi sidder fast.

Mine spørgsmål er: Hvad stiller man op med de "underlige" spørgsmål. Hvordan skal jeg reagere når vi har en diskusion, og efter han har fået lov til hvad han gerne ville, blot skifter standpunkt (dette kan foresætte i meget lang tid). Og sidst; hvor hurtigt eller langsomt kan jeg forvente at han lære noget, som jeg prøver at lære ham, f.eks. at han ikke må spytte på mig eller andre (dette skændtes vi også om for et halvt år siden).

Jeg håber du kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Theresa

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Trøske

Trøske er en form for svamp, der ses som en hvidlig belægning i barnets mund. Det er ufarligt, men meget ubehageligt for barnet, og det bør derfor behandles.

Trøske er meget almindeligt de første måneder efter fødslen, og det kan være svært at vurdere, hvorvidt der 'bare' er tale om mælkebelægninger i munden, eller om det er svamp. Sidder belægningerne kun på tungen, og kan de forholdsvis nemt fjernes med en finger eller en lille skumklud, så er der sandsynligvis tale om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor