Milliliter MME (fortsættelse)

28. marts 2023

Alder:
4 mdr.

Milliliter MME (fortsættelse)

Hej Helen,

Tak for dit hurtige svar.

Hun får naturligvis flaske kl. 23 og igen mellem 03-04. Det fik jeg ikke lige med. Selvfølgelig en væsentlig pointe. Hun melder sig selv til måltiderne. Vågner og er meget sulten efter lurene.

Vi har ikke fået hende vejet siden januar af vores SP, men hun vokser fint ud af sit tøj og får flere og flere hager. Så det tænker jeg må være tegn på vægtøgning. Vores SP kommer d. 24/04, og jeg har haft hende med på vægten selv, hvor jeg kan studse mig frem til at hun vejer omkring 6 kg.

Hun har afføring flere gange om dagen. Stort set efter hver lur / under flaske. Hun har tunge bleer, og vi kan godt få en masse smil frem.
Dog døjer hun voldsomt med gylp / refluks, og du har tidligere rådet os til andre spisestillinger m.m., ...

Annonce

... hvilket vi gør. Hun får stortset kun mad siddende, på nær om natten, hvor hun får den liggende på hendes kilepude. Det fungerer fint.
Vores dag ser stortset ud som du anbefaler, så det giver mig da ro på.

Hun bliver ofte irritabel på flasken - hun bliver urolig, trods hun har bøvset af. Hun gylper meget bagefter, og vi har prøvet ny mme efter din anbefaling, og jeg tænker vi stadig må afvente den egentlige effekt. Hun er nemlig ret pylret og irriteret den første halve times tid efter flaske. Hvis vi stadig ikke oplever effekt, så har vi talt om at prøve Johannesbrødkernemel.

Hun vil gerne puttes til lur og hun sover også dybt og roligt.
Hun kan rulle fra mave-ryg, tager fat i egne fødder, men pludrer ikke særlig meget, men det tænker vi nok kommer.

Venlig hilsen,
Sabrina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Rigtig lækker brevkasse og hjemmeside du har!

Bettina, mor til 7 uger gammel pige