Brev:
Næring nok
4. marts 2023
Alder:
7 mdr.
Næring nok
Hej Helen.
Vores datter spiser mere nu. Vi tog rådene om højstol og fingermad (som supplement) til os og det hjalp.
Til gengæld har hun nu, inden for den seneste uges tid, haft 3 dage hvor hun stort set har undladt at drikke mælk i dagtimerne. Dvs. at hun udelukkende drikker mælk (MME) mellem ca kl 20 (hvor hun så småt skal til at sove) og så indtil næste morgen.
Normalt drikker hun ca 600-650 ml om dagen (somme tider op til 800), men de døgn hvor hun ikke har drukket i dagtimerne er hun kun kommet op på 380-500. Hun får tilbudt alt den mælk hun vil hver gang, hun får flaske og vi tilbyder stadig omrking 6 flasker i døgnet. Inden hun gik igang med skemad drak hun ca 800 ml i døgnet. Hun vejer 7 kg.
Er det mon normalt med sådan en slags mælkestrejke? Jeg hører meget om ammestrejke :) Og hvad kan vi gøre?
Der har ikke været et mønster i om dagene har været særligt aktive eller stille.
Grunden til at det optager mig at jeg kan se at hun så ikke får den energi og næring hun skal have. Men hun følger sin vægtkurve.
Hendes dagsprogram er nogenlunde således:
Vågner ca 7.20-8.00 og spiser grød en halvtimes tid herefter.
Puttes ca 9-9.30 og tilbydes inden en flaske som hun dog ikke har taget i et par uger så den udfaser vi nu.
Spiser frokost når hun vågner ca ved 11tiden.
Tilbydes flaske inden middagstur ca kl 13.
SPiser eftermiddagmad når hun vågner ca kl 14-15.
Tilbydes flaske inden den tredje lur ca ved 17tiden.
Aftensmad ved 18-19tiden (tidspunktet er lidt afhængigt af om hun drak mælk om efteriddagen og i så fald hvornår).
Tilbydes flaske typiske ved 20-21tiden og puttes i forlængelse heraf.
Vågner typisk omkring midnat og får flaske.
Vågner typisk ved 3-4 tiden og får flaske. Lige for tiden bliver denne flaske nogle gange til 2 flasker hhv ved 2-3 tiden og 4-6tiden (hun sover meget utroligt for tiden da hun er ved at få tænder).
En teori er at den manglende lyst til flaske i dagtimerne skyldes at hun forbinder det med at sove. De sidste par dage har hun således også afvist flasken ved 20tiden men så alligevel drukket noget da hun fik lov til at nærmest stå op mens hun drak.
Bedste hilsener