Brev:
Penicillin, mavekneb og grønne bønner
28. december 2022
Alder:
6 mdr.
Penicillin, mavekneb og grønne bønner
Kære Helen
Som en lille julebonus har jeg fået en grum bihulebetændelse og taget smalspektret penicillin siden i går, onsdag. Jeg tror, at det giver lillebror mavekneb.
Hvad kan jeg gøre for at hjælpe ham - probiotika til ham og/mig? Vil de også blive overført fra mig gennem mælken, hvis jeg tager dem?
Han ville slet ikke die inden han skulle sove her til aften, men skreg og skreg.
Heldigvis havde han spist grøntsagsmos og fået vand.
Han havde lidt tynd mave i nat - kan det skyldes grønne bønner eller er det snarere pga penicillinen? Bønnerne var dampkogte (helt kogte) og mikset med majsgrød og olivenolie. Han kunne vældigt godt lide den blanding.
Bedste hilsner
Maria Louise