Brev:
Majsgrød og kartoffel som base + frugtmos
7. december 2022
Alder:
5 mdr.
Majsgrød og kartoffel som base + frugtmos
Kære Helen
Jeg er kommet frem til, at baby bedst kan lide majsgrød som base, når han skal smage på grøntsager. Så det vil jeg fortsætte med i lidt tid og langsomt øge mængden af grøntsager ift grød.
Han spiser ikke så store mængder. I dag omkring 40 gr majsgrød med squash. Alligevel har han ikke lyst til at drike mælk lige efter frokost, så vi venter en halv times tid. Så er han klar til at drikke og sove en lur. Han protesterer meget og højlydt i disse dage, hvis han ikke liiiige har lyst til at sove på et givet tidspunkt
Han er i dag begyndt at sprutte med munden og lave lyd samtidig. Han synes det er sjovt, når vi gør det sammen :-) Det er utroligt og fascinerende, hvad de fra den ene dag til anden pludselig har lært eller begynder at eksperimentere med. Han bliver 5 måneder på lørdag.
Må jeg godt give ham frugtmos på toppen af grøden nu?
Han vil rigtig gerne komme mine bananer og pærer i munden og smage på dem. Han bliver nærmest helt lykkelig, når han får lov.
Skal frugtmosen være kogt på nuværende tidspunkt?
Hvordan kan jeg bedst gradvist introducere kartoffel som base i grøntsagsmos? Det var ikke noget hit de første gange, så derfor gik jeg på dit råd over til at bruge grød som base.
Kærlige hilsner fra Luxembourg, hvor det er blevet KOLDT.
Maria Louise og den spruttende baby