Mere eller nok til papegøjen?

30. november 2022

Alder:
5 mdr.

Mere eller nok til papegøjen?

Kære Helen

Jeg synes at lillebror på 21 uger virker sulten, men jeg har holdt meget igen med mængden af grød. Han ELSKER det.

Det er meget sjældent, at han kan vente med at spise igen til kl 16 efter sin middagslur. Om eftermiddagen vil han som regel die kl 15, 17.30/18.00 og en smule kl 18.30 (hvor han går i seng for natten).
Den første del af dagen spiser han hver 3. time. Han bliver 5 måneder den 10. december.
De sidste 2 dage er han vågnet for at die oftere end han plejer. Vi var ellers kommet ind i en god rytme med amning kl 23/24, kl 3 og kl 6. Men nu vågner han også kl 22 for at die.

Og så er han begyndte at skræppe som en papegøje. Både når han leger, og når han kalder på mig inde i sengen. Det virker som om ...

Annonce

... han virkelig træner stemmen og har forstået, at man kan kalde på mor i stedet for at græde 😀

Han VAR egentlig begyndt at øve sig i at vende sig fra ryg til mave og mave til ryg på gulvet (fast gummimåtte), men nu er han pludselig holdt op med at prøve og ligger bare og "flyver" på maven og bliver sur/frustreret. Hvad sker der her?

Vi har prøvet et par gange, at far skulle give ham udmalket mælk i en Medelaflaske. Men DET var han absolut ikke med på. Lidt synd for far, der gerne vil mere på banen og putte. Nogle råd i den forbindelse? Jeg giver ham ikke flaske. Kun mælk fra bryst.

Nå, det var vist lidt mere end ét tema. Håber du kan holde rede på mine tanketråde. Ellers må du sige til.

Kærlig hilsen
Maria Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for dine altid gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få styr på hverdagen.

Tak fra mor til dreng på 5 måneder.