Brev:
Mere eller nok til papegøjen?
30. november 2022
Alder:
5 mdr.
Mere eller nok til papegøjen?
Kære Helen
Jeg synes at lillebror på 21 uger virker sulten, men jeg har holdt meget igen med mængden af grød. Han ELSKER det.
Det er meget sjældent, at han kan vente med at spise igen til kl 16 efter sin middagslur. Om eftermiddagen vil han som regel die kl 15, 17.30/18.00 og en smule kl 18.30 (hvor han går i seng for natten).
Den første del af dagen spiser han hver 3. time. Han bliver 5 måneder den 10. december.
De sidste 2 dage er han vågnet for at die oftere end han plejer. Vi var ellers kommet ind i en god rytme med amning kl 23/24, kl 3 og kl 6. Men nu vågner han også kl 22 for at die.
Og så er han begyndte at skræppe som en papegøje. Både når han leger, og når han kalder på mig inde i sengen. Det virker som om han virkelig træner stemmen og har forstået, at man kan kalde på mor i stedet for at græde 😀
Han VAR egentlig begyndt at øve sig i at vende sig fra ryg til mave og mave til ryg på gulvet (fast gummimåtte), men nu er han pludselig holdt op med at prøve og ligger bare og "flyver" på maven og bliver sur/frustreret. Hvad sker der her?
Vi har prøvet et par gange, at far skulle give ham udmalket mælk i en Medelaflaske. Men DET var han absolut ikke med på. Lidt synd for far, der gerne vil mere på banen og putte. Nogle råd i den forbindelse? Jeg giver ham ikke flaske. Kun mælk fra bryst.
Nå, det var vist lidt mere end ét tema. Håber du kan holde rede på mine tanketråde. Ellers må du sige til.
Kærlig hilsen
Maria Louise