Brev:
Mælkebehov - fravalgt amning
16. oktober 2022
Alder:
11 mdr.
Mælkebehov - fravalgt amning
Hej Helen
Igen lige et hurtigt spørgsmål.
Min datter har selv fravalgt amning (hun gad det ikke rigtigt mere), og nu er jeg blevet i tvivl om hendes mælkebehov dækkes. Hendes dagsplan ser sådan her ud:
05:30-06:00: Vågner
06:30: Havregrød med sveskemos, havrefras opblødt i MME og bær/frugt og vand af kop.
08:30: En halv bolle med ost, frugt og MME af kop.
09:00: 1. Lur
11:00: Frokost (rester fra aftensmad, rugbrødshapser, fisk mm.) og vand af kop.
13:30: En halvbolle med ost, frugt, grøntsager eller lignede og MME af kop.
14:00: 2. Lur
16:00: Bananpandekager, vaffler eller lignede og vand af kop.
18:00: Aftensmad (det samme som os) og vand af kop.
18:30: Aftenbad
19:00: Natgrød og puttes herefter til natten
Jeg er simpelthen i tvivl om, hun får nok MME. Jeg vil ikke begynde at give hende en flaske i forbindelse med putning til natten, for så at skulle vænne hende af med dem om lidt igen. Hun fylder 1 år om mindre end 1 måned - og har læst mig frem til, at vi godt stille og roligt kan begynde at erstatte mme med letmælk når hun fylder 1 år.
De bedste hilsner,
Moren som altid er i tvivl om et eller andet