Spiser hun for meget?

4. oktober 2022

Alder:
11 mdr.

Spiser hun for meget?

Hej Helen

Jeg er virkelig i tvivl om vores datter for får meget mad i løbet af dagen - tvivlen skyldes nok mest, at hun ikke længere gider ammes? Men har læst mig frem til, at nogle børn selv siger fra og ikke skal vænnes fra det.

Vores dag ser sådan her ud.

06:00: Vågner
06:30: Morgenmad (lidt havregrød med sveskemos, lidt frugt og havrefras (opblødt i mme) og vand af kop
08:30: en halvbolle med ost, lidt bær og mme af kop
09:00: 1. Lur
11:00: frokost - aftensmadsrester, rugbrød mm. (det er meget
forskelligt)
14:30: en halv bolle med ost eller pålæg, frugt og mme af kop
15:00: 2. Lur
16:00: 2 bananpandekager eller andet
18:00: aftensmad (det samme som resten ...

Annonce

... af familien)
18:30: Aftenbad mm.
19:00: Tilbydes natgrød (spiser alt efter hvor meget der er blevet spist til aftensmaden)
19:15/19:30: sover til natten

Jeg synes umiddelbart, at det virker som om, at hun trives så fint i denne model: ingen forstoppelse, sover godt og er bare altid glad. Jeg er bare i tvivl om, hun får nok mme, og om hun afviser brystet (tilbydes kun i forbindelse med sengetid om aftenen) fordi hun får for meget mad?

Og så bliver jeg mok også i tvivl, fordi folk er begyndt at kommentere på, at hun spiser meget og ofte 🙄

Hun er en lille madøre, men hun er altså også en virkelig aktiv pige 😊

Hilsen moren
som også elsker mad 😊

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst så tusind tak for din fantastiske brevkasse. Jeg har fulgt den på sidelinjen i et par måneder og er meget imponerede over dine gode råd og vejledninger

Mor til Sille 7 måneder