Brev:
Spiser hun for meget?
4. oktober 2022
Alder:
11 mdr.
Spiser hun for meget?
Hej Helen
Jeg er virkelig i tvivl om vores datter for får meget mad i løbet af dagen - tvivlen skyldes nok mest, at hun ikke længere gider ammes? Men har læst mig frem til, at nogle børn selv siger fra og ikke skal vænnes fra det.
Vores dag ser sådan her ud.
06:00: Vågner
06:30: Morgenmad (lidt havregrød med sveskemos, lidt frugt og havrefras (opblødt i mme) og vand af kop
08:30: en halvbolle med ost, lidt bær og mme af kop
09:00: 1. Lur
11:00: frokost - aftensmadsrester, rugbrød mm. (det er meget
forskelligt)
14:30: en halv bolle med ost eller pålæg, frugt og mme af kop
15:00: 2. Lur
16:00: 2 bananpandekager eller andet
18:00: aftensmad (det samme som resten af familien)
18:30: Aftenbad mm.
19:00: Tilbydes natgrød (spiser alt efter hvor meget der er blevet spist til aftensmaden)
19:15/19:30: sover til natten
Jeg synes umiddelbart, at det virker som om, at hun trives så fint i denne model: ingen forstoppelse, sover godt og er bare altid glad. Jeg er bare i tvivl om, hun får nok mme, og om hun afviser brystet (tilbydes kun i forbindelse med sengetid om aftenen) fordi hun får for meget mad?
Og så bliver jeg mok også i tvivl, fordi folk er begyndt at kommentere på, at hun spiser meget og ofte 🙄
Hun er en lille madøre, men hun er altså også en virkelig aktiv pige 😊
Hilsen moren
som også elsker mad 😊