Brev:
Johannesbrødkernemel
29. september 2022
Alder:
1 mdr.
Johannesbrødkernemel
Hej Helen .
Tak for dit fine svar tilbage.
Du nævner johannesbrødkernemel som en mulighed for at fortykne mme hvilket jeg vil give et forsøg (lægen er informeret)
Jeg er så i tvivl om blandings forholdene da der står :
1. Tag den mængde vand, som du bruger til erstatningen og varm det op til det koger.
2. Den afmålte mængde johannesbrødkernemel piskes i det kogende vand.
3. Jævningen afkøles til ca 40 grader.
4. Modermælkserstatningspulveret piskes ud i jævningen
5. Blandingen gives eller stilles i køleskab, hvor det kan holde sig et døgn.
Punkt nr 4 hvor der står jeg skal blande mme i det afkølede vand er jo ikke en mulighed for må man ikke først blande vand og mme og stille på køl når han er ældre end 5 uger?
Kunne jeg evt koge det op, køle det ned og hælde vandet med johannesbrød afmålt på flaskerne og stille dem på køl hvor efter jeg så kunne lune en flaske og tilsætte mme når den skal gives ?:)
Hilsen