Johannesbrødkernemel

29. september 2022

Alder:
1 mdr.

Johannesbrødkernemel

Hej Helen .

Tak for dit fine svar tilbage.

Du nævner johannesbrødkernemel som en mulighed for at fortykne mme hvilket jeg vil give et forsøg (lægen er informeret)

Jeg er så i tvivl om blandings forholdene da der står :

1. Tag den mængde vand, som du bruger til erstatningen og varm det op til det koger.
2. Den afmålte mængde johannesbrødkernemel piskes i det kogende vand.
3. Jævningen afkøles til ca 40 grader.
4. Modermælkserstatningspulveret piskes ud ...

Annonce

... i jævningen
5. Blandingen gives eller stilles i køleskab, hvor det kan holde sig et døgn.

Punkt nr 4 hvor der står jeg skal blande mme i det afkølede vand er jo ikke en mulighed for må man ikke først blande vand og mme og stille på køl når han er ældre end 5 uger?

Kunne jeg evt koge det op, køle det ned og hælde vandet med johannesbrød afmålt på flaskerne og stille dem på køl hvor efter jeg så kunne lune en flaske og tilsætte mme når den skal gives ?:)

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tusind tak for alle dine råd og gode svar. Det er altid en utroligt stor hjælp at skrive til dig :-)

Tusind tak fra Camilla - mor til to.