9 måneder - er det en okay rutine i løbet af dagen?

9. august 2022

Alder:
9 mdr.

9 måneder - er det en okay rutine i løbet af dagen?

Hej Helen

Jeg skal snart starte på arbejde igen, og derfor skal min mand overtage pasningen af vores datter (som først skal starte i vuggestue til december pga. pladsmangel i kommunen). Og indimellem kommer hendes farmor/farfar til at passe hende indtil jeg kommer hjem (min mand arbejder aftenvagter, så det drejer sig ikke om særlig mange timer). Anysways tilbage til mit spørgsmål.

Lige nu er vores rytme sådan her:

06:00 - vågner
07:00 - spiser morgenmad
09:00 - spiser en halvbolle med ost og frugt i hånden
09:30 - dagens første lur
11:00 - vågner og spiser herefter frokost
14:30 - bliver ammet og sover dagens anden lur
16:00 - mellemmåltid
18:00 - aftensmad (spiser ...

Annonce

... det samme som os)
19:00 - ammes og puttes til natten

Jeg skal jo snart starte på arbejde, og derfor er vi nødt til at fjerne amningen, og jeg er i tvivl om vi skal tilbyde noget i stedet for: en flaske, en halvbolle mm?. Vi erstattede amningen ved dagens første lur med en halv bolle og det fungerede bare super godt - hvad ville du anbefale vi gjorde?

Og vil det give mening at tilbyde hende bryst om morgenen inden morgenmaden, når jeg skal starte på arbejde, for at sikre os at hun får mælk nok?

Og ser rytmen alderssvarende ud? Hun kan ikke være vågen meget mere end 3,5 time uden at blive pylret.

De bedste hilsner,
Moren, som faktisk ikke har lyst til at starte på arbejde igen ;-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Vegetar og veganer

Lever du vegetarisk og spiser du varieret, så vil du sædvanligvis få tilstrækkeligt med protein og andre næringsstoffer - også selvom du f.eks. ammer. Jo flere fødevarer du udelukker fra kosten, jo større er risikoen for fejlernæring, og hvis du f.eks. ikke spiser æg, mælkeprodukter og andre produkter fra dyr, kan det få betydning for dit barn.

Børn, der ernæres vegetarisk eller vegansk med ingen eller sparsom brug af mælkeprodukter og æg, skal ammes eller have...

Læs mere i Babylex

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne