Vælger flaske fra

15. juli 2022

Alder:
7 mdr.

Vælger flaske fra

Hej Helen :-)

- tak for en god brevkasse

Jeg skiver da min søn på snart 7,5 måned er kommet rigtig godt igang med skemad og faktisk også er starter i dagpleje for 14 dage siden hvilket går rigtig godt dog er han siden vi startede skemad sådan for alvor virkelig begyndt at sige nej til flaske og nu på et niveau der gør mig bekymret øv øv :(

Fx i dag har set således ud:

05.00 - flaske (130ml) (nogle dage vågnet han ikke efter denne her og så er jeg heldig at han tager en flaske kl 8)

06.30 - Grød + vand af kop

08.00 - Lur ( tilbydes flaske - men siger fra i dag)

10.00-10.30 - skemad + vand af kop

12.00 - Lur ( tilbydes flaske - tog kun 30ml)

14.00 - ( tilbydes flaske hvis der ikke er drukket en ...

Annonce

... “god” flaske kl 12.00) ellers lidt gnave frugt + vand af kop

15.30-16.00 (puttes til lur hvis middagsluren ikke er en lang lur og tilbydes flaske) (siger fra)

17.30-17.45 - Aftensmad + vand af kop

19.30 - Godnat + flaske (siger fra)

21.00 (giver drømme flaske i desperation :-D tog 100ml)

23.00 (giver drømme flaske igen) (160ml)

Jeg giver drømme flaske lidt i desperation for at få noget væske i ham nogle gange synes jeg det ville være nemmere at amme så man ikke gik “så meget op” i ml..

Jeg tænker jo det er fint at han er begyndt selv at sige fra jeg tænker jo bare at han siger nej til flaske lidt for meget i forhold til væske indtag??

Håber du har nogle tanker du vil dele med mig :-)

Hilsener herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte