Skal vi vække for at give mælk

13. juni 2022

Alder:
10 mdr.

Skal vi vække for at give mælk

Hej Helen

Vi har et dilemma som vi ikke helt kan blive enige om herhjemme :)

Min søn spiser ok af sin rigtige mad og vi prøver at varierer. Men som du ved fra tidligere breve så kniber det gevaldig med mælken og vi er nu nede på et mælkeindtag på 200 ml i døgnet. Vi putter derudover mælk i hans grød og mos men det er altså flaskeindtaget.

Han får tillige a38 og ost hver dag. Der bekymrer mig fordi jeg læser at man skal TRAPPE NED til 500 ml når barnet fylder 1 år. Bør vi bekymre os?

Bør vi øge indtaget af a38? Han får en halv dc nu. Han vil heller ikke drikke mme af kop men er dygtigt til at drikke vand.

Dilemmaet som vi ikke kan blive enige om er følgende. Han sover ind i mellem igennem, hvilket jo er dejlig - ikke at vi sover fordi han er meget urolig, men ...

Annonce

... han har på det seneste haft nætter, hvor han ikke vågner og kalder på sin drømme flaske. Vi er derfor ekstra “på” og vågner nærmest engang i time for at debattere om vi skal lade ham sove eller om vi skal vække ham og give ham flasken. Vi er jo meget kede af mælkeindtaget skulle gå endnu mere ned - omvendt har både han og vi jo godt af at sove videre. Det betyder at drømmeflasken nogle gange gives af os kl 01 eller sågar 03 fordi “nu syntes vi sørme han skal have noget væske”.

Hvad synes du? Han drikker aldrig sin flaske efter aftensmad og derfor ligger hans 3 flasker derfor morgen (fordi han er en meget early bird sover han nogle gange videre på flasken, men spiser fint morgenmad alligevel) eftermiddagsflaske og drømmeflaske.

På forhånd tak

Bedste hilsner
Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test

NIPT, Non-Invasiv Prænatal Test er en blodprøve, som kan være et alternativ til kvinder, der har fået tilbudt, men ikke ønsker at få foretaget moderkageprøve eller fostervandprøve.

NIPT kan tidligst tages, fra du er mindst 10 uger henne, og det skal være bekræftet af en ultralydsundersøgelse. NIPT er en blodprøvetest for kromosomafvigelse hos fosteret. I den gravides blod findes DNA fra fosteret i en blanding med den gravides DNA. Med en avanceret analyse af en blodprøve fra den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Helen har altid et godt råd og det som overrasker mig mest er faktisk hvor go' hun er til at sætte sig ind i min verden og hvordan hun hurtigt fornemmer hvordan hun skal takle mig som person.

Camilla Martin