Brev:
Vil fortsat ikke spise…
8. juni 2022
Alder:
7 mdr.
Vil fortsat ikke spise…
Hej Helen,
Vores lille pige på 7 mdr. vil fortsat ikke spise efter sygdom - hvilket snart er 4 uger siden.
Vi har fulgt din madplan, som du sendte i din sidste bevarelse - problemet er bare, at hun hverken vil spise morgenmad, mellemmåltid eller frokost. Det er dog lykkes at lokke kødsovs i hende efterfulgt at lidt grøntsagsmos til aftensmad.
Vi giver hende altid altid noget i hånden først og en tår vand.
Vi har fået hende undersøgt hos lægen, som siger hun er i trivsel (nysgerrig, god øjenkontakt mm.), og at der ikke længere er noget med hende fysisk.
Hvordan søren får vi hende til at spise igen? Inden hendes sygdomsperiode spiste hun så godt, og var meget madglad.
Kan hun allerede have udvalgt nogle bestemt madvarer hun ikke kan lide?
Jeg laver alt maden selv (det har jeg det bedst med), og er god til at variere maden - men kan man variere maden for meget? (altså typen af grøntsagsmos f.eks.).
Årh. Hvor er det frusterende! Jeg forsøger at have is i maven, men hun lukker munden i og brokker sig lige så snart skeen bliver ført op til hendes mund.
Og nu når hun ikke vil spise, skal jeg så tilbyde hende bryst i stedet for? Selvfølgelige først efter vi har tilbudt hende mad.
Mange hilsner,
En bekymret mor