Brev:
Kemi i færdigmad
10. maj 2022
Alder:
8 mdr.
Kemi i færdigmad
Kære Helen,
Tusind tak for dit meget hurtige og flotte svar på mit spørgsmål. Mange gode råd at gå videre med.
Bare et lille opfølgende spørgsmål i forhold til færdigmad på glas og klempose. Jeg har været lidt tilbageholdende med at bruge dem, pga. stoffet Furan, som jeg blandt andet har læst om i en af dine bøger. Jeg har dog lidt svært ved at gennemskue hvor forsigtig man skal være og kan ikke rigtig finde en retningslinje på området?
Mange af produkterne bliver jo ikke opvarmet, som ellers skulle mindske indholdet af Furan.
Er det problematisk at give sit barn en klempose med uopvarmet indhold dagligt/flere gange om ugen. Undrer mig, at der umiddelbart ikke er mere fokus på det, da man jo ellers er meget opmærksom på kemi og hormonforstyrrende stoffer i produkter til børn.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Mor