Brev:
Hvornår skal vi lægge den 3 flaske
3. maj 2022
Alder:
8 mdr.
Hvornår skal vi lægge den 3 flaske
Kære Helen
Tak for dit svar ifbm. Mit brev om hvorvidt vi skulle supplere med mælk. Jeg har et opfølgende spørgsmål.
I øjeblikket får min søn 3 flasker omkring kl 04/05, til eftermiddagslur og drømmeflaske. Vi vil gerne droppe flasken tidlig morgen for at gære plads til morgenmad, men det er fristende at lade den forblive af to årsager. Dels fordi min søn indimellem sover lidt videre og dels drikker han begrænset mælk i forvejen maks 400 ml. I gmsn., så jeg vil nødig nedsætte mælkeindtaget endnu mere. Han er en early bird, der står tidlig op men vi kan ikke strække at lægge ham i seng senere end kl 19, hvor han er helt færdig efter dagens strabadser :)
Den 3. Flaske BURDE i følge din plan ligge efter aftensmad, men her vil han aldrig drikke mælk. Det hænger naturligt nok sammen med at han spiser aftensmad 1730 ish og som skrevet går i seng kl. 19.
Men hvis vi skal beholde drømmeflaske og eftermiddagsflaske, og afskaffe morgenflaske (og han fortsat ikke vil tage flasken efter aftensmad), hvornår kunne vi så med fordel finde plads til en 3. Flaske?
Venlig hilsen
Christina