Brev:
Afvænning af natflaske - 7 mdr.
2. december 2021
Alder:
7 mdr.
Afvænning af natflaske - 7 mdr.
Hej Helen.
Vores datter på 7 mdr. (7,9kg) får stadigvæk 3 flasker fra 18-06 og det vil vi rigtig gerne lave om på, ved at fjerne 1-2, da vi ikke tror hun er sulten om natten, men bruger det til at komme videre i søvnen på.
Se hendes daglige indtag samt lurer nederst i besked.
Vi har prøvet alt om natten frem for at give hende mælk, men hverken vand, som hun slet ikke gider (heller ikke om dagen) eller nus/sang hoppen på yogabold virker.
Spørgsmålet:
Hvilken af de 3 flaske i tidsrummet 18-06 bør vi vende hende af med, hvis vi overhoved skal det endnu?
Hvordan pokker gør vi det, og hvor længe vil det ofte tage barnet før de vænner sig til, at de ikke får flaske om natten?
Typisk dag.
06.00 vågner
Grød
08.00 1. Lur spiser mellem 90-120ml
10.00 vågner
Formiddagssnacks
12.30 2. Lur spiser mellem 90-150ml
13.30 vågner
Eftermiddagsmåltid
16.00 3. Lur (ikke altid hun tilbydes)
16.40 Vågner
Aftensmad
18.30 putteflaske mellem 120-150ml
22.00 aftenflaske mellem 90-120ml
02.00 natflaske mellem 60-120ml
06.00 står op.
I nat prøvede vi at fjerne 02.00 flasken. Vi havde et grædende barn frem til 03.30, hvor hun faldt i søvn. Vågnede så 06.40 og virkede bestemt ikke sulten. Fik grød kl 07.00, så vi tror virkelig ikke at det er sult der gør, at hun bliver ked af det om natten, men mere manglende tryghed fra flasken.
Ser frem til at høre fra dig.
Vigtig info: vi tilbyder hende altid større flasker end hun kan drikke for at være sikker på, at hun tager det hun har lyst til.
Hilsener herfra