Brev:
Flaske - modermælk vs. MME (babys mave)
8. november 2021
Alder:
2 mdr.
Flaske - modermælk vs. MME (babys mave)
Hej Helen☺️
Har lige et hurtigt spørgsmål eller tre, som jeg håber, du kan hjælpe med.
Jeg fuldammer min søn, men det er meget vigtigt for mig, at han også vil tage flaske, så jeg har mulighed for at komme lidt ud ad huset i ny og næ. Første spørgsmål - hvor tit skal vi ‘træne’ flasken med ham, så han ikke pludselig afviser den, når han bliver mere bevidst?
Dernæst vil jeg høre, om du tror, han vil opleve mavekneb, hvis vi bruger MME i flasken fremfor modermælk? Synes det er meget omstændigt at malke ud. På et tidspunkt har jeg hørt, at babys tarme bedre vil kunne tåle MME fra 3 måneder - er det korrekt, eller kan jeg fint gøre brug af det nu? Og sidste spørgsmål - er der en bestemt Mme, som du vil anbefale til ammebørn?
På forhånd tak :)