Brev:
Utilfreds lille mand
13. oktober 2021
Alder:
11 mdr.
Utilfreds lille mand
Kære Helen
Jeg har før fået en masse gode råd fra dig, og nu melder spørgsmålene sig på igen :)
Jeg har før skrevet til dig vedrørende vores mange opvågninger om natten, vi gik fra 500 opvågninger til max 2 opvågninger, og vi var lykkelige,
Det er desværre vendt igen :/
Han startede i dagpleje 1. august, men har faktisk indtil midt september sovet rigtig godt, så jeg tænker ikke at det er pga. dagplejestart.
Han blev dog syg lige der midt september med hoste om natten, det varede i 3 uger, han var dog god til selv at ligge sig om på siden og sove videre.
Til aftensmad vil han ikke spise noget, med mindre det er flute eller pasta.
Vi vil helst ikke servere sær retter, og vi servere en del forskelligt (safe food) som vi ved han kan lide, men vi vil altså ikke servere pasta og flute hver dag.
Han skaber sig og ter sig, men vi ignorere det faktisk, og mange gange begynder han at spise det vi servere, dog meget meget lidt og vand kan vi slet ikke få ham til at drikke mere.
Hvad skal vi gøre i denne situation?
Det hjælper heller ikke på alle de opvågninger, hvis han er sulten.
Vi har prøvet at give ham grød inden sengetid, med det resultat, at han drak mindre af sin godnat flaske, og vågnede tidligere for at få en flaske til.
Han er meget utilfreds når han er hjemme. Han er lige begyndt at kravle på knæene, før krøb han afsted, men han kravler ikke særlig langt, før han begynder at græde og sætte sig på numsen igen.
Vi kan slet ikke ligge ham på ned på ryggen mere, uden han begynder at græde, han vender sig ikke mere fra ryg til mave.
Kan det virkelig passe han skal være så utilfreds hele tiden?
Er det fordi han vil mere, end han rent faktisk kan?
Hans dagplejemor siger han spiser og drikker fint hos hende, samt han er glad og tilfreds som hende også.
Vi vil gerne vænne ham af med flaske om natten når han bliver 12 måneder, har du nogle gode råd til dette?
Med venlig hilsen
Maria