Utilfreds lille mand

13. oktober 2021

Alder:
11 mdr.

Utilfreds lille mand

Kære Helen

Jeg har før fået en masse gode råd fra dig, og nu melder spørgsmålene sig på igen :)

Jeg har før skrevet til dig vedrørende vores mange opvågninger om natten, vi gik fra 500 opvågninger til max 2 opvågninger, og vi var lykkelige,
Det er desværre vendt igen :/
Han startede i dagpleje 1. august, men har faktisk indtil midt september sovet rigtig godt, så jeg tænker ikke at det er pga. dagplejestart.
Han blev dog syg lige der midt september med hoste om natten, det varede i 3 uger, han var dog god til selv at ligge sig om på siden og sove videre.

Til aftensmad vil han ikke spise noget, med mindre det er flute eller pasta.
Vi vil helst ikke servere sær retter, og vi servere en del forskelligt (safe food) som vi ved han kan lide, men vi vil altså ikke servere pasta og flute hver dag.
Han skaber sig og ter sig, men vi ignorere det faktisk, og mange gange begynder han at spise det vi servere, dog meget meget lidt og vand kan vi slet ikke ...

Annonce

... få ham til at drikke mere.
Hvad skal vi gøre i denne situation?
Det hjælper heller ikke på alle de opvågninger, hvis han er sulten.
Vi har prøvet at give ham grød inden sengetid, med det resultat, at han drak mindre af sin godnat flaske, og vågnede tidligere for at få en flaske til.

Han er meget utilfreds når han er hjemme. Han er lige begyndt at kravle på knæene, før krøb han afsted, men han kravler ikke særlig langt, før han begynder at græde og sætte sig på numsen igen.
Vi kan slet ikke ligge ham på ned på ryggen mere, uden han begynder at græde, han vender sig ikke mere fra ryg til mave.
Kan det virkelig passe han skal være så utilfreds hele tiden?
Er det fordi han vil mere, end han rent faktisk kan?

Hans dagplejemor siger han spiser og drikker fint hos hende, samt han er glad og tilfreds som hende også.

Vi vil gerne vænne ham af med flaske om natten når han bliver 12 måneder, har du nogle gode råd til dette?

Med venlig hilsen
Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

16. december 2023 | Diverse | 13 mdr.

1 år og kun 2 tænder

Hej Helen Min søn på 13 måneder har stadig kun 2 tænder. De er de midterste...

Annonce

Viden om børn:

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Selvom jeg kun har sendt dig to spørgsmål, så kan jeg allerede mærke glæden og roen ved at jeg kan skrive til dig.

Tusind tak!
Hilsen mor til dreng på 7 måneder