Vil kun spise om aftenen/natten 4,5mdr

13. september 2021

Alder:
4 mdr.

Vil kun spise om aftenen/natten 4,5mdr

Hej Helen.

Min datter på 4,5 mdr (flaskebarn) giver kun udtryk for sult / vil spise ved aften / nat. Hun vågner hver anden time fra kl 18.00-07.00 næste dag. Vi kan nogle gange få hende til ro med vuggen i armene, men 10 min efter vågner hun igen og sådan fortsætter det til hun får mad. 60ml er nok til hun sover igen. Giver vi hende 120 vågner hun også efter 2 timer. Så det gør ingen foreskel. Vi er begyndt at give 60ml for at vende hende til at maven skal fyldes om dagen, men det ser ikke ud til at have en effekt.

Vi ved ikke om hendes opvågninger skyldes sult, tryghed eller bare urolig nattesøvn, men vi er ved at gå amok. :D

Fra 07-18 kan vi måske snige 300-400ml i hende a Max 120ml af gangen. Hun har aldrig rigtig givet udtryk for sult og ved 30ml stopper hun ofte og begynder at smile og derfra er det bare gumlen, hvor hun tager og slipper konstant. Selvom der er gået 4-5 timer siden hun sidst fik mad. Vi har ...

Annonce

... prøvet alt (forskellige MME, suttehoveder, min mælk) hun havde samme metode ved mit bryst og tog kun 40ml. Så det stoppede vi da hun var 2 mdr. tungebånd er klippet, da dette kunne være forklaringen ifølge ØNH læge, men det hjalp ikke. Måske hun bare ikke er den store spiser.

Men hvordan pokker undgår vi de opvågninger om aftenen og natten. Hun sover i egen seng. Fast putte ritual ved kl 18-19. Lægges ned, der synges og hun sover i løbet af 20-30min.

Vi er så småt startet op på grød. Det tager hun glædeligt, men der er stadigvæk opvågninger hver 2. Time.
Da hun var helt lille sov hun 5-6 timer i streg uden mad og opvågninger. Ofte fra 23-04/05. Men fra hun var 2. Mdr og vi begyndte at putte hende kl 18.00 fordi hun er helt færdig, så vågner hun som sagt hele tiden.

Vi kører fast rytme i dagtimerne og her sover hun 3 lurer a ca. 4-5 timer på de gode dage.

Ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen
Mette.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Proprioceptive sans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Den proprioceptive sans kaldes også muskel-ledsansen, stillingssansen og den kinæstetiske/bevægelsessans. Denne sans er kroppens evne til at opfatte bevægelse, muskelkraft, kropsstilling, og det sker ved hjælp af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

Jeg ville bare blot meddele dig, at det går så godt i øjeblikket at jeg næsten ikke kan få armene ned..

Jeg gik jo rundt og tumlede med tanker om at min datter "kørte" på mig osv.. Men du fortalte mig at hendes humør skifter rigtig hurtigt og at lige netop hendes alder / denne såkaldt selvstændighedsfase gør at det kan være svært for både forældre og barn..

Jeg tror, at fordi jeg er blevet opmærksom på det, så tager jeg det ikke mere personligt og det gør at jeg ikke bliver ked af det mere..

Hvor er det dog dejligt at der også er nogle perioder der faktisk går godt..

Jeg er sikker på at der ligger udfordringer der ude i fremtiden som venter på os, men dem kan jeg ikke komme udenom..

Så rigtig mange tak herfra Helen..
HVOR HAVDE DU DOG RET!!!!!!!!!!!!!

Med venlig hilsen
M´s Mor