Brev:
Vil kun spise om aftenen/natten 4,5mdr
13. september 2021
Alder:
4 mdr.
Vil kun spise om aftenen/natten 4,5mdr
Hej Helen.
Min datter på 4,5 mdr (flaskebarn) giver kun udtryk for sult / vil spise ved aften / nat. Hun vågner hver anden time fra kl 18.00-07.00 næste dag. Vi kan nogle gange få hende til ro med vuggen i armene, men 10 min efter vågner hun igen og sådan fortsætter det til hun får mad. 60ml er nok til hun sover igen. Giver vi hende 120 vågner hun også efter 2 timer. Så det gør ingen foreskel. Vi er begyndt at give 60ml for at vende hende til at maven skal fyldes om dagen, men det ser ikke ud til at have en effekt.
Vi ved ikke om hendes opvågninger skyldes sult, tryghed eller bare urolig nattesøvn, men vi er ved at gå amok. :D
Fra 07-18 kan vi måske snige 300-400ml i hende a Max 120ml af gangen. Hun har aldrig rigtig givet udtryk for sult og ved 30ml stopper hun ofte og begynder at smile og derfra er det bare gumlen, hvor hun tager og slipper konstant. Selvom der er gået 4-5 timer siden hun sidst fik mad. Vi har prøvet alt (forskellige MME, suttehoveder, min mælk) hun havde samme metode ved mit bryst og tog kun 40ml. Så det stoppede vi da hun var 2 mdr. tungebånd er klippet, da dette kunne være forklaringen ifølge ØNH læge, men det hjalp ikke. Måske hun bare ikke er den store spiser.
Men hvordan pokker undgår vi de opvågninger om aftenen og natten. Hun sover i egen seng. Fast putte ritual ved kl 18-19. Lægges ned, der synges og hun sover i løbet af 20-30min.
Vi er så småt startet op på grød. Det tager hun glædeligt, men der er stadigvæk opvågninger hver 2. Time.
Da hun var helt lille sov hun 5-6 timer i streg uden mad og opvågninger. Ofte fra 23-04/05. Men fra hun var 2. Mdr og vi begyndte at putte hende kl 18.00 fordi hun er helt færdig, så vågner hun som sagt hele tiden.
Vi kører fast rytme i dagtimerne og her sover hun 3 lurer a ca. 4-5 timer på de gode dage.
Ser frem til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Mette.