Brev:
Start på flaske - 7 mdr.
31. maj 2021
Alder:
7 mdr.
Start på flaske - 7 mdr.
Hej Helen
En lille opdatering, så er vores lille datter blevet kontrolvejet og følger nu hendes nye kurve. Hun er så glad for skemad og alt, hvad hun kan sidde med i hænderne selv, og på trods af at hun kun er 7 måneder, så klarer hun snildt rugbrødsmadder opblødt i lidt vand.
Hun ammes stadig ca. 4 gange i døgnet, men da vi snart skal til bryllup (om et par måneder), så vil vi gerne kunne give hende flaske - og så vil mor også gerne opnå en frihed om aftenen. Vi er derfor begyndt at tilbyde en flaske om aftenen, når hun skal puttes, men det er ikke den helst store succes. Hun tager gerne flaskesutten og sutter også på den, men efter et par slurke, spytter hun den ud. Sådan gør hun flere gange indtil hun måske har spist 40 ml. Vi har købt en flaskesut med færre huller (Philips avent med 3 huller (3+ mdr.)), da hun til at starte med kløjes lidt i mælken, og vi tænkte derfor, at mælken løb for hurtigt.
Har du et godt råd til, hvordan vi får flasken til at lykkes?
Måske det bare er et spørgsmål, om at blive ved med at prøve.
Det skal dog tilføjes, at selv amning om aftenen inden putning ikke altid lykkes - det kommer meget an på, hvornår hun har spist sin mos om aftenen.
Med venlig hilsen
Mor