Start på flaske - 7 mdr.

31. maj 2021

Alder:
7 mdr.

Start på flaske - 7 mdr.

Hej Helen

En lille opdatering, så er vores lille datter blevet kontrolvejet og følger nu hendes nye kurve. Hun er så glad for skemad og alt, hvad hun kan sidde med i hænderne selv, og på trods af at hun kun er 7 måneder, så klarer hun snildt rugbrødsmadder opblødt i lidt vand.

Hun ammes stadig ca. 4 gange i døgnet, men da vi snart skal til bryllup (om et par måneder), så vil vi gerne kunne give hende flaske - og så vil mor også gerne opnå en frihed om aftenen. Vi er derfor begyndt at tilbyde en flaske om aftenen, når hun skal puttes, men det er ikke den helst store succes. Hun tager gerne ...

Annonce

... flaskesutten og sutter også på den, men efter et par slurke, spytter hun den ud. Sådan gør hun flere gange indtil hun måske har spist 40 ml. Vi har købt en flaskesut med færre huller (Philips avent med 3 huller (3+ mdr.)), da hun til at starte med kløjes lidt i mælken, og vi tænkte derfor, at mælken løb for hurtigt.

Har du et godt råd til, hvordan vi får flasken til at lykkes?
Måske det bare er et spørgsmål, om at blive ved med at prøve.

Det skal dog tilføjes, at selv amning om aftenen inden putning ikke altid lykkes - det kommer meget an på, hvornår hun har spist sin mos om aftenen.

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor