Brev:
Ret lav vægt
21. maj 2021
Alder:
20 mdr.
Ret lav vægt
Kære Helen,
Jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg præcist vil spørge til - egentlig tror jeg, det handler om, at hvis vi havde fysisk møde, som man jo har i barnets første levemåneder, ville jeg spørge til Lasses vægt og dét, at han spiser så lidt.
Så, det prøver jeg at skrive mig ud af, og derfor tage som et skriftligt møde :)
Lasse er 20 måneder, og vejer 12.6 kg. Han er en lang, slank dreng, og sidst vi målte ham, var han omkring 84 cm.
Udfordringen er, synes jeg, at han nærmest ikke har taget på, de sidste adskillige måneder. Og det til trods for, at han jo er vokset en hel del i længden.
Jeg vil derfor høre, om det er bekymrende, og noget vi skal reagere på, at han tager så lidt på og syner meget slank, om end ikke decideret tynd/afpillet. Lasse er enormt fysisk aktiv, så han forbrænder en del.
Andet spørgsmål går på, at Lasse stort set ikke er optaget af mad, og kun spiser lidt. Vi serverer alsidig, sund kost, og snacks af og til, men han gider ikke spise ret meget ad gangen, mister hurtigt interessen, og nærmest kun pasta ryger ind i større mængder. Endvidere er jeg lidt bekymret vedr. hans kødindtag - det gider han nærmest heller ikke, nærmest kun bacon og sommetider en smule fisk.
Her går mit spørgsmål så på, om jeg der skal være bekymret, evt. gøre noget særligt, eller bare lade ham selv styre det, selvom det så ikke bliver til ret meget mad?
Og måske der er nogle gode fif? Det kan virke lidt at læse bog for ham, mens han spiser, og evt. se noget på telefonen (men sidstnævnte er jo et skråplan).
Lasse er sund, rask, glad og MEGET energisk :)
Jeg håber, du kan hjælpe mig ift. mine spørgsmål.
Og igen, tak for din altid fantastiske hjælp.
Bedste hilsner,
Lasses mor