Fravælger flaske til fordel for rigtig mad

4. maj 2009

Alder:
8 mdr.

Fravælger flaske til fordel for rigtig mad

Hej Helen,

Tak for din gode brevkasse og brugbare svar ;0)

Nu har jeg brug for din hjælp igen...

Min søn bliver 8mdr. her den 14 maj og jeg har store problemer med at få ham til at drikke mme i sin flaske.

Der har aldrig været nogle problemer før for 2 uger siden, hvor det nu hver eneste gang han skal have flaske, er blevet en kamp bare at få 40-50 ml. i ham.

Han får allomin 2 og har prøvet at skiftet til den syrnet, da han altid bedst har kunnet lide den, men det hjalp heller ikke, så skiftede tilbage til 2'eren. Har også prøvet at skifte flaske men lige lidt hjælper det, og er altid meget omhyggelig med at flaskeren hverken er for varm eller kold.

Det plejer at starte meget godt ud og han spiser fint, men når han har spist ca. 30-40ml. så begynder han at stritte imod og blir meget urolig. Da han tit får flasken inden en lur, så kan jeg nogle gange, når han er faldet i søvn give ham lidt igen, men han spiser aldrig op. Han spiser max 100-110ml. men det er for det meste kun 40-50ml. han spiser.

Så jeg er begymret for om han får nok mælk og hvad jeg skal gøre for at få ham til at spise?

Han spiser ca. 250-300ml. mme i flaske pr. dag men bruger også mme i hans mad, men ved ikke, om jeg skal tælle det med i hans mælkeregnskab, da noget af det jo fordamper under kogningen...

Udover det med flaskerne, er ...

Annonce

... han en glad og aktivt dreng, som kravler og er begyndt at rejse sig op af møbler og som i det hele taget virker tilfreds.

Vores plan for dagen ser således ud:

Vågner kl. 6 og putter i vores seng til 6.45

kl. 7.30 havregrød m/æble el øllebrød m/pære, vand af kop (lavet af 65ml. mme og 50ml. vand)

kl 9 frugtmos og frugt at gnaske på, vand af kop

kl 9.30 flaske, spiser 40-50ml. mme og puttes til lur i barnevogn.

kl 11 vågner

kl.11.30 får frokost (rismos m/grøntsager el. pastaskruer m/grøntsager), vand af kop (tilsættes 30ml. mme

kl. 13.30 flaske, spiser 40-50ml. puttes til lur.

kl 15 vågner

kl. 16 flerkornsgrød m/frugtmos (lavet af 90ml. mme og 30ml. vand)

kl. 18 aftensmad (kartoffelmos m/grøntsager og kød. vand af kop (tilsættes 30ml. mme)

kl. 20 puttes i seng og får flaske. Spiser max 100ml.

kl. 23 flaske, spiser 40-50ml.

Som du kan se, spiser han ikke meget mme i flaske, men spiser godt af sin mad som ofte er på ca. 1 1/2 -2dl.

Til slut ville jeg lige høre, om du har nogle idéer til, hvad jeg kan lave til frokost/aften? Er løbet lidt surt i de samme retter. Giver også nogle gange rugbrødhapser m/ fiskepålæg til frokost, men ellers er det som står i planen, bare skiftevis.

Håber du kan finde hovede og hale i mit lange brev..

Men ser frem til dit svar ;0)

Venlig hilsen
Kamilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor