Brev:
Madplan - 8 mdr.
14. maj 2013
Alder:
8 mdr.
Madplan - 8 mdr.
Kære Helen
Tak for dine tidligere svar. Vi er endelig kommet ind i en lidt mere rolig periode hvad angår nætterne, men selvom min datter nu er 8 1/2 mnd er det stadig ikke lykkedes at komme af med de 2 natamninger (ammer ca kl 23-1 og 4-5) men jeg tænker at forsøge at prøve trække den fra 20 til 5-6 stykker ligeså snart min kæreste har tid til at hjælpe mig med det. Dvs jeg ammer 4 gange dgl. altså frokost, aftenputning, midnat og tidlig morgen (den sidste bruger jeg til at få hende til at sove lidt længere).
Hendes appetit er ok ved de fleste mad-måltider men ikke kæmpe stor og jeg er lidt i tvivl om placeringen af måltiderne som jeg gerne vil have lidt mere fastlagt end nu, hvor hun typisk får mad 1/2 time efter at hun er vågnet fra morgen og middagslure. Lige nu ser rytmen ca sådan her ud
6-6.30: vågner
7-7.30: havregrød
8.30-9: puttes til formiddagslur i barnevogn, oftest af 1 1/2 times varighed men nogengange 45 min. Evt lidt frugt inden men er ofte ikke interesseret i det
10-30-11: frokost (er det bedre med et lille måltid når hun vågner og så frokost senere? Jeg synes bare nogle gange at hun kan virke for træt hvis frokosten er længe efter at hun er vågnet)
13.30: ammes
14: puttes til eftermiddagslur der oftest varer 45 min men nogengange 1 1/2 time evt med lidt frugt inden
15-16: bolle med smør, yoghurt med frugtmos, frugtstykker
18: mos af vores mad samt stykker af vores mad
19: aftengrød (med mindre at hun spiser sen aftensmad eller rigtig meget aftensmad)
19.30: ammes og puttes
23-1: ammes
4-5: ammes
(vågner stadig mange gange indimellem amningerne om natten og falder ofte først til ro når hun bliver taget op desværre)
Har du nogen forslag til ændringer af planen?
Til frokost giver jeg både grøntsagsmos med kød eller frisk og rugbrødshapsere som jeg giver og hun selv tager, men jeg er lidt i tvivl om det er bedst at give mos først for at mætte og så hapsere eller omvendt.
Med venlig hilsen
Maja