Madplan - 8 mdr.

14. maj 2013

Alder:
8 mdr.

Madplan - 8 mdr.

Kære Helen

Tak for dine tidligere svar. Vi er endelig kommet ind i en lidt mere rolig periode hvad angår nætterne, men selvom min datter nu er 8 1/2 mnd er det stadig ikke lykkedes at komme af med de 2 natamninger (ammer ca kl 23-1 og 4-5) men jeg tænker at forsøge at prøve trække den fra 20 til 5-6 stykker ligeså snart min kæreste har tid til at hjælpe mig med det. Dvs jeg ammer 4 gange dgl. altså frokost, aftenputning, midnat og tidlig morgen (den sidste bruger jeg til at få hende til at sove lidt længere).

Hendes appetit er ok ved de fleste mad-måltider men ikke kæmpe stor og jeg er lidt i tvivl om placeringen af måltiderne som jeg gerne vil have lidt mere fastlagt end nu, hvor hun typisk får mad 1/2 time efter at hun er vågnet fra morgen og middagslure. Lige nu ser rytmen ca sådan her ud

6-6.30: vågner
7-7.30: havregrød
8.30-9: puttes til formiddagslur i barnevogn, oftest af 1 1/2 times varighed men nogengange 45 min. Evt lidt frugt inden men er ofte ikke ...

Annonce

... interesseret i det
10-30-11: frokost (er det bedre med et lille måltid når hun vågner og så frokost senere? Jeg synes bare nogle gange at hun kan virke for træt hvis frokosten er længe efter at hun er vågnet)
13.30: ammes
14: puttes til eftermiddagslur der oftest varer 45 min men nogengange 1 1/2 time evt med lidt frugt inden
15-16: bolle med smør, yoghurt med frugtmos, frugtstykker
18: mos af vores mad samt stykker af vores mad
19: aftengrød (med mindre at hun spiser sen aftensmad eller rigtig meget aftensmad)
19.30: ammes og puttes
23-1: ammes
4-5: ammes

(vågner stadig mange gange indimellem amningerne om natten og falder ofte først til ro når hun bliver taget op desværre)

Har du nogen forslag til ændringer af planen?

Til frokost giver jeg både grøntsagsmos med kød eller frisk og rugbrødshapsere som jeg giver og hun selv tager, men jeg er lidt i tvivl om det er bedst at give mos først for at mætte og så hapsere eller omvendt.

Med venlig hilsen
Maja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Omsorgsdage

Omsorgsdage er dage, hvor du med fuld løn kan holde fri sammen med dit barn.

Er du offentligt ansat, og er du blevet forælder efter den 1. oktober 2005, har du ret til 2 årlige omsorgsdage per barn. Retten gælder fra og med fødselsåret og til og med det år, hvor barnet fylder 7 år.

Hvis du er ansat i en privat virksomhed, vil det fremgå af din overenskomst, kontrakt eller lignende, om du har ret til omsorgsdage.

Læs mere i Babylex

K-vitamin til baby

Sundhedsstyrelsen (og WHO) anbefaler, at alle nyfødte babyer får K-vitamin lige efter fødslen. Dette gives som injektion i låret og er med til at forhindre indre blødninger. Når barnet har fået K-vitamin denne ene gang, skal det ikke gives igen.

Børn der ammes, får ikke ret meget K-vitamin via modermælken, og det betyder, at de har større risiko for K-vitaminmangel. K-vitamin dannes også i vores tarmsystem, og da nyfødte børn har et umodent tarmsystem, vil de ikke selv kunne...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.

Tak fra Conrads mor