Brev:
For meget D-vitamin?
4. oktober 2011
Alder:
15 mdr.
For meget D-vitamin?
Hej Helen
Min søn får hver dag en knust multivitaminpille, der blandt andet indeholder 10 mikrogram d-vitamin. Udover det får han cirka 5-8 ml flydende fiskeolie dagligt. 5 ml fiskeolie indeholder 5 mikrogram d-vitamin, hvilket vil sige at han dagligt får 15-18 mikrogram d-vitamin alt i alt.
Er det for meget? Jeg kan læse mig til, at d-vitamin er fedtopløseligt og ophober sig derfor i kroppen. Kan vi på længere sigt nå til et punkt, hvor han får ophobet for store mængder i kroppen med det indtag han har nu?
Hilsen mig