Sødmælk i stedet for modermælk?

2. august 2011

Alder:
6 mdr.

Sødmælk i stedet for modermælk?

Hej Helen,

Jeg er lidt forvirret over det med modermælkserstatning / sødmælk. Hvorfor det er, at man skal blive ved med at bruge modermælkserstatning i stedet for sødmælk i grød og mos?

Vores datter er snart 7 mdr., og hun vil ikke have modermælkserstatning af flaske, så det er udelukkende til grøden vi bruger det.

Hun er en lille pige, hun vejer 6,1 kg., og jeg vil gerne give hende så energitæt en kost som muligt. Jeg var til kontrol på Rigshospitalet med hende i dag (hun blev opereret for gastroskise efter fødslen), og kirurgen sagde, at vi ...

Annonce

... endelig bare kunne bruge sødmælk og fløde i hendes mad, men det strider imod det, jeg kan læse andre steder. Jeg har tidligere skrevet og spurgt dig, om vi kan udskifte modermælkserstatning med sødmælk i hendes grød, og der svarede du, at det stadig skal være modermælkserstatning.

Jeg veksler mellem at putte smør, olivenolie og hørfrøolie i hendes mad. Hun kan bedst lide smør, men kan det ikke blive for meget mættet fedt, hvis det altid er smør jeg tilsætter? Især når hun også begynder at få mælk?

Tak for nogle gode svar!

Hilsen
Den frusterede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Bleskift

Et nyfødt barn skal have skiftet ble ofte, i begyndelsen er det mellem 6 og 10 gange i døgnet.

Før bleskift er det rigtig godt, hvis man har samlet de ting man skal bruge sammen, så det er klar: vaskefad, vaskeklude, rene bleer, håndklæde, undertøj osv.

Spæde børn kan ikke lide at få alt tøjet af, så når bleen skal skiftes, så vil dit barn være mere rolig, hvis du lader det beholde noget af tøjet på imens. Det er derfor smart med bodystockings og lignende som kan...

Læs mere i Babylex

Tøj tjekliste - Grundudstyr nyfødt

Barnet har brug for tøj, der passer i størrelsen, og som er blødt og behageligt at have på. Hvis tøjet er for småt og strammer, kan barnets bløde knogler påvirkes. Tøjet bør endvidere passe til årstidernes skiften.

Det kan være svært at købe alt babytøjet, imens du er gravid, da du ikke ved, hvor meget din baby måler og vejer. Når den lille først er kommet til verden, så er det lettere at købe tøj i den rette størrelse.

Som grundudstyr til en nyfødt kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Endnu engang ros til dig. Det varmer virkelig mit hjerte at læse dine svar til andre. Din grundighed tåler ingen sammenligning og findes ikke hos mange andre! Mange forældre og børn kan prise sig lykkelig for at have dig!

Glæder mig til at læse din bog.

Mange varme hilsner fra
Sophus og mor