Brev:
Sødmælk i stedet for modermælk?
2. august 2011
Alder:
6 mdr.
Sødmælk i stedet for modermælk?
Hej Helen,
Jeg er lidt forvirret over det med modermælkserstatning / sødmælk. Hvorfor det er, at man skal blive ved med at bruge modermælkserstatning i stedet for sødmælk i grød og mos?
Vores datter er snart 7 mdr., og hun vil ikke have modermælkserstatning af flaske, så det er udelukkende til grøden vi bruger det.
Hun er en lille pige, hun vejer 6,1 kg., og jeg vil gerne give hende så energitæt en kost som muligt. Jeg var til kontrol på Rigshospitalet med hende i dag (hun blev opereret for gastroskise efter fødslen), og kirurgen sagde, at vi endelig bare kunne bruge sødmælk og fløde i hendes mad, men det strider imod det, jeg kan læse andre steder. Jeg har tidligere skrevet og spurgt dig, om vi kan udskifte modermælkserstatning med sødmælk i hendes grød, og der svarede du, at det stadig skal være modermælkserstatning.
Jeg veksler mellem at putte smør, olivenolie og hørfrøolie i hendes mad. Hun kan bedst lide smør, men kan det ikke blive for meget mættet fedt, hvis det altid er smør jeg tilsætter? Især når hun også begynder at få mælk?
Tak for nogle gode svar!
Hilsen
Den frusterede mor