Selektiv og med vilje af stål

11. november 2009

Alder:
12 mdr.

Selektiv og med vilje af stål

Hej Helen..

Så tager vi også lige et ? omk søster, nu jeg er igang..

Lillesøster Simone, er i eksplosiv udvikling som de fleste 1 årige.. og vilje + temperament er ved for alvor at slå igennem..
Jeg tror vi kommer til at indse at storebror Niklas, som også har sin portion temperament, er en engel ved siden af vores skønne tasmanske djævel :D

Sidste nye trend er at hun er super selektiv mht mad.. selvom hun faktisk spiser ret mange forskellige ting.. så skal kartofler nogle dage være i mos, andre i tern med sovs og atter andre kolde i hånden.. så gæt engang hvor mange gange vi rammer ...

Annonce

... rigtigt.. :)

Hun har så nu fundet tricket med tungen, så rugbrødshapser lynhurtigt vender 180 grader og stryger ud i expressfart uden pålægget.. og det er meget begrænset hvad hun får af brødet..
Hvad gør vi her... hun er kun 1år.. og sidder og klapper af mig når jeg siger hun også skal spise brødet :)

Hun går i vuggestue, hvor de ihvertfald resten af året får super lækkert mad.. og de får somregel kun rugbrød om fredagen.. så tænker ikke hun som sådan kan være kørt sur i det, men self skifter man også selv smag ind imellem..

Anyway..hvis du har nogle input så fyr løs !

På forhånd tak
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Fiskeolie og børn

Fiskeolie eller det der også hedder Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk. De er livsnødvendige for os mennesker, både for børn der skal vokse og udvikle sig og for ældre der skal "vedligeholdes". Derfor skal der være omega-3 fedtsyrer tilstede i vores kost.

Fødevarestyrelsen anbefaler, at du selv spiser og også giver dit barn fisk 2 gange om ugen som hovedmåltid. Derudover næsten hver dag som pålæg til frokost.

Det er vigtigt at variere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor