Brev:
Hjælp til overgang fra amning til grød
13. oktober 2007
Alder:
5 mdr.
Hjælp til overgang fra amning til grød
Hej Helen,
Vores datter bliver 5mdr her den 19. oktober og jeg vil meget gerne snart begynde at introducere hende til grød og mos, men har brug for lidt hjælp og en plan over, hvordan dagen kan se ud mht spisetider og sovetider.
Der er nemlig ikke rigtig noget, der er fast endnu udover at hun vågner omkring kl. 6-7 og bliver puttet til nat ved en 19.30-20 tiden.
- Vi havde en lang periode, hvor hun blev lagt kl. 19.30-20 og sov til 3-4 tiden, hvor hun blev ammet og sov igen til kl. 6-7, hvor dagen så begyndte. Men her den sidste lille uges tid, er hun vågnet næsten hver 1 1/2 time for at få mad og de sidste par dage går det mønster igen i løbet af dagen... Føler mig efterhånden som en stor malkemaskine og kan slet ikke rigtig få lavet noget i løbet af dagen, da der ikke er noget der er fast.
Jeg håber du kan hjælpe mig/os med forslag til, hvordan overgangen bliver nemmest og hvordan vi kan få mere struktur på vores dagen.
Venlig Hilsen Pia