Aftensmad - tvillinger

1. marts 2006

Alder:
11 mdr.

Aftensmad - tvillinger

Hej Helen

Jeg er mor til to skønne drenge på 11 måneder, jeg ammede dem til de var ca 7 måneder, de har fået ske mad siden de var 5 måneder, spiser nu som resten af familien og har gjort det de måneds tid. De stoppede med god nat flasken for en uge siden og det er gået så smertefrit.

Dagen ser sådan ud:
7.00 havregrød og brød
9.00 frugt og mælk
11.30 rugbrød, agurk, ærter, majs
14.30 - 15.00 yougurt, frugt eller brød
17.30 aftensmad
19.45 et glas mælk

De får stadig NAN 2, den sidste måned inden de bliver 1 år.
Så kommer vi til problemet, de ...

Annonce

... spiser faktisk ikke noget til aften. Jeg starter med at give dem mad, storesøster på 8 år starter også, og når de har spist i ca 10 min finder jeg min mad (min mand arbejder ude, og er kun hjemme i weekenden). Men der er hyl og skrig, og det bliver faktisk kun til 4-5 mundfulde, så får de lidt majs og ærter på bordet, og så var det den aftensmad.

De sover fint om natten, så det er ikke problemet, men jeg kan bare ikke forstå at der ikke er mere appetit. De kan da ikke være overmætte efter eftermiddagsmaden....

Tak for en superbrevkasse.

Hilsen Skytten

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Sushi til gravide og ammende

Gravide og ammende må meget gerne spise sushi, og det kan være en udmærket måde at få varieret sit indtag af fisk på. Der er dog lidt forholdsregler du skal tage.

Fødevarestyrelsen pålægger både forhandlere, sushi-restauranter og øvrige leverandører at dybfryse fisken før den sælges. Fisken skal være frosset ned til til -20 grader i 24 timer for at komme eventuelle parasitter i fiskekødet til livs.

Vælger du at lave sushi selv, skal fisken på samme måde fryses ned...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder