Brev:
Mælk nok ved 10 mdr.
19. april 2023
Alder:
10 mdr.
Mælk nok ved 10 mdr.
Kære Helen.
Min dreng på nu 10 mdr. ammes x to dagligt (til nat og en gang i løbet af natten). Jeg har siden han ca var 2,5 mdr kun ammet på det ene bryst, det andet stoppede med at producere, nok grundet jeg var utrolig presset i den periode. Amningen er ellers gået fin. Han spiser ellers godt, vokser som han skal og kravler rundt.
Jeg oplever at mit ene bryst begynder at slippe op med mælken, jeg føler faktisk ikke rigtig der kommer noget ud og kan ej heller høre synkelyde fra min dreng, det er mere som lidt hygge sutteri. Jeg har ikke forsøgt ikke at amme ham (har også min tvivl om han overhovedet efterspørger det, at det mere er noget jeg gør helt automatisk) og det gør jeg, fordi han ikke vil tage imod flaske. Vi har prøvet og prøvet - VIRKELIG!
Og jeg vil egentlig gerne stoppe med at amme, ammer kun for min drengs skyld, for jeg er bange for han ikke får sit mælkebehov dækket.
Jeg har forsøgt at få mme i hans mad og det fungere godt til morgen hvor han får køleskabsgrød og eftermiddag kan jeg finde på at lave øllebrød, men jeg kommer maks op på 210 ml.
Mit spørgsmål er egentligt:
Hvilke overvejelser skal jeg gøre mig hvis han ikke får MME nok? Gode ideer til hvordan jeg ellers kan få mme ind i måltiderne? Skal han have tilskud/vitaminer?
Er der noget mme som kan drikkes koldt/af kop? Vi har prøvet med Arlas og NAN pro uden succes.
Jeg synes ikke det giver mening at bruge en masse kræfter på ENDNU engang at forsøge sig med flaske, da han er så gammel??
Venlig hilsen
Mor