Brev:
Surmælksprodukter baby
8. marts 2023
Alder:
7 mdr.
Surmælksprodukter baby
Hej Helen.
Tak for de gode svar sidst.
Jeg kan læse at babyer under 9 måneder ikke må få surmælksprodukter, men er desærre lige kommet til at lave en ordenligt omgang tærte med cremefraiche.
Min datter er glad for grøntsagstærter og det er den eneste måde jeg har kunne lokke æg i hende. Jeg har indtryk af at forbeholdet mod surmælksprodukter skyldes risiko for megen protein samt manglende jern, men er der andre årsager?
Hun lever vegetarisk og får derfor naturligt mindre protein end mange andre børn. Vil det så være ok at servere tærte med cremefraichefyld for hende eller er der andre årsager til at børn under 9 måneder ikke må få surmælksprodukter?
Hilsen herfra