Brev:
Amning som vinden blæser
24. januar 2023
Alder:
6 mdr.
Amning som vinden blæser
Kære Helen
Dejlige lillebror vil gerne die ofte om natten. For ofte til, at mor kan få nok søvn.
Han har haft lange perioder, hvor han blev ammet hver 3./4. time om natten. På det seneste vil han imidlertid gerne die kl 22, kl 1/2, kl 3/4 og kl 6. Pyh ha. Han går i seng kl 19. Han bliver 7 måneder den 10. februar.
Han spiser ikke så meget fast føde (max 50 gr pr måltid), fordi han ikke vil have mere. Jeg tilbyder ham 3 måltider lige nu, fordi han på ingen måde er interesseret i grød om morgenen - heller ikke efter de nætter, hvor han kun dier hver 3./4. time.
Lige nu er han forkølet, og tand nr. 2 er på vej op - at dømme efter gnaven i fingre, legetøj og savlen. Og så vågner han meget tit og vil kun sove igen, hvis han bliver ammet.
Han sover også meget lidt om dagen. Formiddag: 30-45 min. Middag: 1 time. Eftermiddag: 45 min - 1.5 time (1.5 time, hvis han bliver rullet rundt i barnevogn, vel og mærket).
Han vågner ofte med et hyl af den anden verden - også selvom vi som regel putter ham, inden han er helt faldet i søvn.
Vi er startet på indkøring I vuggestuen, hvor han storcharmer hele bundtet - men søvnen og den hyppige dien var allerede startet inden da.
Del gerne dine tanker og måske forslag med mig. Skal jeg f.eks. tilbyde ham vand om natten, når han vil die hele tiden? Han bliver tosset, hvis jeg bare giver ham sutten. Og da jeg er træt, giver jeg efter og ammer ham.
Ud over ovenstående er han er glad, energisk, social og meget smilende baby.
Kærlig hilsen
Maria Louise