Brev:
Dagsplan, når dagen starter kl. 05.30 :)
2. januar 2023
Alder:
8 mdr.
Dagsplan, når dagen starter kl. 05.30 :)
Hej Helen,
Jeg har læst rigtig mange af dine indlæg vedr. dagsplaner for de små, og de har hjulpet os til at få en rutine herhjemme. Planerne tager som oftest udgangspunkt i, at den lille får tilbudt en flaske omkring kl. 5, hvorefter der soves videre til ca. kl. 7, hvor dagen starter. Vores dag starter dog ofte kl. 05.30, hvor Olivia vågner og ikke vil falde i søvn igen. Jeg kunne derfor rigtig godt tænke mig at høre dig, hvordan vi så skal gribe dagen an, når den starter halvanden time tidligere.
Hun bliver puttet mellem kl. 19-20, afhængig af, hvornår hun er vågnet fra lur nr. 2.
Hun sover to lure. Den første lur varer som regel mellem 0,5-1 time, og den anden lur mellem 2-3 timer. Lur nr. 1 er i hendes seng på eget værelse (hvor hun også sover om natten), og lur nr. 2 er i barnevognen.
Vi forsøger at arbejde os henimod, at dagen skal starte omkring kl. 7, men jeg vil rigtig gerne have et forslag til en dagsplan, der tager udgangspunkt i, at dagen starter omkring kl. 05.30 :) Jeg er nemlig i tvivl om, hvordan jeg skal gribe det an, når vi nu starter halvanden time tidligere.
Olivia er fra 16. april, så hun er 8,5 måned.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Mette