Dagsplan, når dagen starter kl. 05.30 :)

2. januar 2023

Alder:
8 mdr.

Dagsplan, når dagen starter kl. 05.30 :)

Hej Helen,

Jeg har læst rigtig mange af dine indlæg vedr. dagsplaner for de små, og de har hjulpet os til at få en rutine herhjemme. Planerne tager som oftest udgangspunkt i, at den lille får tilbudt en flaske omkring kl. 5, hvorefter der soves videre til ca. kl. 7, hvor dagen starter. Vores dag starter dog ofte kl. 05.30, hvor Olivia vågner og ikke vil falde i søvn igen. Jeg kunne derfor rigtig godt tænke mig at høre dig, hvordan vi så skal gribe dagen an, når den starter halvanden time tidligere.

Hun bliver puttet mellem kl. 19-20, afhængig af, hvornår hun er vågnet fra lur nr. ...

Annonce

... 2.

Hun sover to lure. Den første lur varer som regel mellem 0,5-1 time, og den anden lur mellem 2-3 timer. Lur nr. 1 er i hendes seng på eget værelse (hvor hun også sover om natten), og lur nr. 2 er i barnevognen.

Vi forsøger at arbejde os henimod, at dagen skal starte omkring kl. 7, men jeg vil rigtig gerne have et forslag til en dagsplan, der tager udgangspunkt i, at dagen starter omkring kl. 05.30 :) Jeg er nemlig i tvivl om, hvordan jeg skal gribe det an, når vi nu starter halvanden time tidligere.

Olivia er fra 16. april, så hun er 8,5 måned.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor