Brev:
Blandingsforhold ved grøntsagsmos
17. november 2022
Alder:
4 mdr.
Blandingsforhold ved grøntsagsmos
Kære Helen
Det går rigtig godt med grøden - lillebror smasker og laver velbehagslyde. Vi har nu prøvet majsgrød, boghvedegrød og hirsegrød.
Han smiler og øver sig i at få det "ned i kråsen" 😉 Det er så hyggeligt og meget nemmere end med storebror, som var meget skeptisk.
Af nemheds skyld (for mig) ville jeg høre dig, hvad blandingsforholdet bør være, når vi ved 5 måneder kaster os over grøntsagsmos for 150 g mos: Lyder 2/3 grøntsager og 1/3 kartoffel eller grød + 5 ml/1 tsk fedtstof fornuftigt? Vi starter selvfølgelig med ganske lidt ad gangen.
Jeg synes det er nemmest at operere sådan, da jeg så kan variere på det grundlag.
For at besvare dine tidligere spørgsmål:
Lillebror skal desværre starte I vuggestue allerede ved 6 måneder, da barselsordningerne ikke er så fordelagtige hernede som i DK. Han skal dog kun være der om formiddagen indtil han fylder 1 år. Jeg henter ham så ved middagstid, ammer og tager ham med hjem. Det gjorde jeg også med storebror I Belgien. Jeg kan arbejde hjemme hver eftermiddag.
Og ja, lillebror er glad og smiler, når han er vågen. Han skriger også, er temperamentsfuld og giver klart udtryk for, hvad han vil og ikke vil. Han vil meget gerne kunne se mig HELE tiden og underholdes. Han er meget vågen og forsøger allerede at skubbe sig fremad med benene på legemåtten.
Tak for tippet med bad om formiddagen. Det resulterede i går allerede i en længere middagslur, dog med et opvågninger, men han faldt til ro igen med lidt hjælp.
Kærlig hilsen
Maria Louise og den bette