Mælkebehov - fravalgt amning

16. oktober 2022

Alder:
11 mdr.

Mælkebehov - fravalgt amning

Hej Helen

Igen lige et hurtigt spørgsmål.

Min datter har selv fravalgt amning (hun gad det ikke rigtigt mere), og nu er jeg blevet i tvivl om hendes mælkebehov dækkes. Hendes dagsplan ser sådan her ud:

05:30-06:00: Vågner

06:30: Havregrød med sveskemos, havrefras opblødt i MME og bær/frugt og vand af kop.

08:30: En halv bolle med ost, frugt og MME af kop.

09:00: 1. Lur

11:00: Frokost (rester fra aftensmad, rugbrødshapser, fisk mm.) og vand af kop.

13:30: En halvbolle med ost, frugt, grøntsager eller lignede og MME af kop.

14:00: 2. Lur

Annonce

... Bananpandekager, vaffler eller lignede og vand af kop.

18:00: Aftensmad (det samme som os) og vand af kop.

18:30: Aftenbad

19:00: Natgrød og puttes herefter til natten

Jeg er simpelthen i tvivl om, hun får nok MME. Jeg vil ikke begynde at give hende en flaske i forbindelse med putning til natten, for så at skulle vænne hende af med dem om lidt igen. Hun fylder 1 år om mindre end 1 måned - og har læst mig frem til, at vi godt stille og roligt kan begynde at erstatte mme med letmælk når hun fylder 1 år.

De bedste hilsner,
Moren som altid er i tvivl om et eller andet

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder