Brev:
Skal vi vække for at give mælk
13. juni 2022
Alder:
10 mdr.
Skal vi vække for at give mælk
Hej Helen
Vi har et dilemma som vi ikke helt kan blive enige om herhjemme :)
Min søn spiser ok af sin rigtige mad og vi prøver at varierer. Men som du ved fra tidligere breve så kniber det gevaldig med mælken og vi er nu nede på et mælkeindtag på 200 ml i døgnet. Vi putter derudover mælk i hans grød og mos men det er altså flaskeindtaget.
Han får tillige a38 og ost hver dag. Der bekymrer mig fordi jeg læser at man skal TRAPPE NED til 500 ml når barnet fylder 1 år. Bør vi bekymre os?
Bør vi øge indtaget af a38? Han får en halv dc nu. Han vil heller ikke drikke mme af kop men er dygtigt til at drikke vand.
Dilemmaet som vi ikke kan blive enige om er følgende. Han sover ind i mellem igennem, hvilket jo er dejlig - ikke at vi sover fordi han er meget urolig, men han har på det seneste haft nætter, hvor han ikke vågner og kalder på sin drømme flaske. Vi er derfor ekstra “på” og vågner nærmest engang i time for at debattere om vi skal lade ham sove eller om vi skal vække ham og give ham flasken. Vi er jo meget kede af mælkeindtaget skulle gå endnu mere ned - omvendt har både han og vi jo godt af at sove videre. Det betyder at drømmeflasken nogle gange gives af os kl 01 eller sågar 03 fordi “nu syntes vi sørme han skal have noget væske”.
Hvad synes du? Han drikker aldrig sin flaske efter aftensmad og derfor ligger hans 3 flasker derfor morgen (fordi han er en meget early bird sover han nogle gange videre på flasken, men spiser fint morgenmad alligevel) eftermiddagsflaske og drømmeflaske.
På forhånd tak
Bedste hilsner
Christina