Brev:
Opstart på grød - 4 mdr.
1. januar 2022
Alder:
4 mdr.
Opstart på grød - 4 mdr.
Kære Helen
Godt nytår.
Min søn på 16 uger har desværre tabt sig endnu en halv kurve og 1.5 i alt siden fødslen. Det stresser mig rigtig meget, men han er i øvrigt glad og i trivsel og hvis det ikke var for vægten, ville jeg egentlig ikke have gættet han manglede noget. Han er sjældent utilfreds efter at have spist. Sp har foreslået, at vi starter op på grød og grøntsagsmos og han får 1 flaske om aftenen. Ellers fuldammer jeg.
Mit spørgsmål går dels på, hvilken grød og grøntsager du syntes vi skal starte med og hvor tit. Jeg har købt hirse og majsmel og tænker selv at lave grød fra bunden.
Mit andet spørgsmål går på hvornår jeg skal give ham det.
Jeg synes ofte jeg ser, at du foreslår, at børn ammes lige før lur og ikke efter, men jeg ammer efter behov når han kalder. Han er altid sulten når han kommer fra formiddagslur og eftermiddagslur som ofte varer ml. 2 og 3 timer og bliver meget hurtig meget ked, hvis han ikke får bryst med det samme.
Jeg har svært ved at se hvordan han skal introduceres til grød lige efter lur. Ligeledes ammer jeg altid inden han skal sove, men som sagt kniber det med mælken om sen eftermiddag / tidlig aften. og hvis jeg ender med at amme meget tit om dagen. Om natten mangler jeg aldrig mælk og han ammes her hver anden time. Vi har prøvet en sen aften flaske, men det forlænger ikke hans søvn. Endelig vil han kun tage flasken, hvis han er meget søvnig eller meget sulten efter lur.
Jeg har købt din bog om børn og mad, der er på vej med posten, men vil høre om du kan hjælpe med konkrete råd for vores situation. Jeg er så ked af at han tilsyneladende ikke får nok at spise.
Bedste hilsner
Christina