Brev:
Utrolig kræsen 17 mdr pige
20. november 2021
Alder:
17 mdr.
Utrolig kræsen 17 mdr pige
Hej Helen.
Vi har en datter på 17 mdr. og hun er desværre utroligt kræsen. Hun spiser:
Havregrød til morgenmad
Efter hvad vi har: hindbær/blåbær/mandarin/banana/ostehaps til lille mellemmåltid
Kartoffelbrød med philadelphia før lur
Skyr efter lur
Pølser eller æggekage til aftensmad.
Hun kan godt lide pasta og lidt kartofler. Vil overhovedet ikke spiser fx rugbrød, andet kød eller fisk.
Hun drikker kun vand om dagen og får ingen sødesager, men får stadig ca 300ml MME om natten. Hun vågner gerne ca. 2 gange for at få flaske.
Vi er ret desperate efter at hun spiser noget mere forskelligt. Men hun NÆGTER at smage noget nyt. Det kommer ikke engang ind i munden. Hun kigger bare på det, ser at det ikke er som det plejer og slår hælene i.
Hvis vi giver pølse OG fx fisk til aftensmad, spiser hun KUN pølsen og smider fisken på gulvet.
Vi prøver pt at ændre på det. Vi giver hende brød med fx leverpostej til frokost, men hun vil ikke smage. Vi tilbyder det gentagne gange og prøver at have en afslappet stemning, uden at det lykkedes. Og vi tilbyder hende ikke noget andet i stedet, så det er leverpostej eller intet. Er det en forkert strategi?
Eller hvad vil du råde os til at gøre?
Det skal lige nævnes, at hun bliver hjemmepasset indtil Januar, hvor hun starter i vuggestue.
Hilsen, de desperate