Brev:
Babymad fra Semper
18. november 2021
Alder:
7 mdr.
Babymad fra Semper
Kære Helen
Vores datter på 7 måneder er godt i gang med skemaden og jeg har i den forbindelse et par spørgsmål til brugen af forskellige færdigmadsprodukter.
Når vi er på farten er vi meget glade for Sempers forskellige klemposer med grøntsager og kød, eks. Ris og Kylling eller Lasagne. Det er nemt, og vores datter spiser dem med glæde. Hun har indtil videre fået ca 2-3 poser om ugen ved siden af vores hjemmelavede mad.
Nu ser jeg dog på varedeklarationen bag på flere af disse produkter, at der er knoldselleri i - en fødevare som hun, pga. nitrit/nitrat indholdet, ikke må spise oftere end hver 14. dag. Ved ikke, hvorfor jeg ikke har set det tidligere.
Betyder det, at hun max må få én klempose hver 14. dag, hvis produktet indeholder sådanne fødevarer?
På samme måde har jeg set, at der i de færdige pulvergrøds blandinger ofte er rismel i. Ris anbefales jo heller ikke i alt for store mængder. Betyder det, at vi helst skal gå uden om pulvergrøden?
På forhånd tak for hjælpen
Mange hilsner