Babymad fra Semper

18. november 2021

Alder:
7 mdr.

Babymad fra Semper

Kære Helen

Vores datter på 7 måneder er godt i gang med skemaden og jeg har i den forbindelse et par spørgsmål til brugen af forskellige færdigmadsprodukter.

Når vi er på farten er vi meget glade for Sempers forskellige klemposer med grøntsager og kød, eks. Ris og Kylling eller Lasagne. Det er nemt, og vores datter spiser dem med glæde. Hun har indtil videre fået ca 2-3 poser om ugen ved siden af vores hjemmelavede mad.

Nu ser jeg dog på varedeklarationen bag på flere af disse produkter, at der ...

Annonce

... er knoldselleri i - en fødevare som hun, pga. nitrit/nitrat indholdet, ikke må spise oftere end hver 14. dag. Ved ikke, hvorfor jeg ikke har set det tidligere.

Betyder det, at hun max må få én klempose hver 14. dag, hvis produktet indeholder sådanne fødevarer?

På samme måde har jeg set, at der i de færdige pulvergrøds blandinger ofte er rismel i. Ris anbefales jo heller ikke i alt for store mængder. Betyder det, at vi helst skal gå uden om pulvergrøden?

På forhånd tak for hjælpen

Mange hilsner

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Rabarber

Rabarber er velegnede til grød, kompot, suppe og marmelade. Hvis I ofte bruger rabarber i madlavningen, er det en god idé at tilsætte 'Nonoxal' (kalkchlorid) under kogning.

Dette forhindrer at saften i rabarber reagerer med kroppens kalk, som bl.a. giver ubehagelige reaktioner på tænderne.

Rabarber er bedst tidligt i sæsonen fra april og indtil omkring Skt. Hans. Rabarber indeholder små mængder oxalsyre, og i højsommeren stiger mængden af oxalsyre i stilkene. Hvis...

Læs mere i Babylex

Flyverdragter til børn

Flyverdragter er nødvendige, og de fleste børn starter med at bruge en flyverdragt, når de begynder at kravle omkring i 1 års alderen.

Flyverdragter er til leg udenfor - ikke til at sove i. De fleste flyverdragter er meget varme og kan også være lidt stive i stoffet, og nogle flyverdragter er faktisk så stive og tunge, at de gør det svært for barnet at bevæge sig rundt. Derfor kan det være en god idé at vælge en flyverdragt, som ikke er alt for tung, og som netop giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder