Brev:
Nitrat/nitrit til pige paa 15 maaneder
7. oktober 2021
Alder:
15 mdr.
Nitrat/nitrit til pige paa 15 maaneder
Kaere Helen
Jeg skriver til dig, da jeg er usikker paa, hvordan man skal forholde sig til nitratholdige foedevarer til boern over 1 aar.
Jeg sidder lige og laver madplan og faldt over en roedbedesuppe, som jeg taenker at den aeldste paa snart 5 kunne synes var sjov. Men saa taenker jeg paa om den lille paa 15 maaneder har godt af et maaltid, hvor hovedparten bestaar af roedbede? Naar det nu kun maa udgoere 1/10 af portionen for boern under 12 maaneder.
Har du noget viden/input? Alternativt kunne man jo blande lillesoesters portion op med kartofler, men jeg kunne godt taenke mig lidt retningslinjer for at faa introduceret de nitratholdige foedevarer i det lille barns kost.
Jeg haaber, du har det godt :)
Mange hilsener
Anne