Skemad og modermælkserstatning

3. maj 2021

Alder:
5 mdr.

Skemad og modermælkserstatning

Hej Helen

Jeg har før skrevet til dig omkring hvordan en rutine for vores 5 mdr søn kunne se ud og hvordan jeg kunne få ham til at sove i barnevognen uden at jeg skulle ud og trille med den.

Jeg vil lige starte med at sige, at det hjalp dit råd vedr trilning af barnevognen. Nu sover han gerne 1 1/2 - 2 timer til formiddag og 1 1/2 time til eftermiddag og en powernap til aften, helt uden bevægelse på barnevognen, det er så dejligt !!
Og det fungerer super godt for os.

Vi begyndte at give ham skemad da ...

Annonce

... han var 4 mdr, fordi han viste interesse.
Vi har dog de seneste 4-5 dage stoppet helt med at give ham skemad, fordi hans brækrefleks gik igang, ligemeget hvad vi har tilbudt ham.

Det gik ellers rigtig godt i starten. Hvordan kan det være det pludselig ændre sig sådan?
Han viser heller ikke interesse mere, når vi andre spiser.
Skal vi vente til han igen viser interesse af sig selv?

Han får man pro HA, kan jeg sagtens fortsætte med det efter han er 6 mdr.
Der findes jo ikke man pro HA 2.

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Slik

Vær altid opmærksom på hvad I selv spiser. Barnet lærer af at se på jer og det I gør. Jeres vaner omkring slik, vil således smitte af på jeres barn.

Nogle tilbyder kun slik til festlige lejligheder, andre har en fast ugentlig slikdag. Der er ingen grund til at tilbyde jeres barn slik hver dag.

Babyer har heller ikke behov for slik og interesserer sig måske ligeså gerne for et sundere alternativ, som en brødskorpe eller et dejligt frisk bær.

Ifølge...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder