Brev:
Skal distraheres for at spise
6. april 2021
Alder:
9 mdr.
Skal distraheres for at spise
Hej Helen
Min datter er 9,5 måneder. Hun distraheres SÅ meget for at spise. - uanset hvad vi giver hende, og også selvom jeg ved, at hun er sulten. Der skal forskelligt legetøj til under hvert måltid.
Jeg har forsøgt at sidde og kigge i en bog sammen med hende, men det er ikke nok. Hun skal virkelig være optaget af det. Hvis ikke, vender hun bare hovedet eller skriger.
Jeg har mange gange forsøgt at lade hende selv styre det, men det kommer der ikke noget ud af. Jeg har også forsøgt at "vække" hendes sanser ved at tage hende med i køkkenet, når jeg forbereder maden + jeg lader hende sidde og "gratte" en masse med maden. Har du mon nogle råd?
Med venlig hilsen
mig