Brev:
Grød, mælk og madglad baby
20. marts 2021
Alder:
5 mdr.
Grød, mælk og madglad baby
Hej Helen,
Vores søn er simpelthen SÅ klar til at få mad, så vi er gået i gang med formiddagsgrød som han får på ske ved os (men hjælper godt til selv!) og en smule mad til aften i en Kids Me Food Feeder så han selv kan styre det. Han spiser DET HELE. Og drikker vand indtil vi stopper ham.
Det er skønt at han er madglad, men vi er dog udfordret af at han bliver ked af det når han ikke må få mere (lige nu får han cirka 10 gram mel pr portion, med frugtmos topping).
Jeg har i forbindelse med opstart af hans mad et par spørgsmål, jeg håber du kan hjælpe med at afklare:
1. Jeg koger grøden på MM da du beskriver det som en mulighed i din bog og jeg gerne vil skåne maven her i starten. Men ødelægges mælkens egenskaber ved at det bliver kogt?
2. Må jeg genvarme grød fra dagen før hvis det er kogt på MM og det også er tilføjet grøden efter opkog?
3. Hans mave er indtil videre fint i gang og han har fået mad i knap 2 uger med langsomt øget mængde. Han prutter og har afføring cirka en gang i døgnet som har fået en tykkere konsistens. Må vi så godt øge mængden af mad og mælk allerede nu, når han jo beder om det? (Han er 23 uger) Og til hvor meget?
4. Han elsker at drikke vand. Men det skal jo ikke træde i stedet for amning. Kan du give et bud på hvor meget vand han må få i løbet af en dag?
Vi glæder os til at høre dine svar så vi kan komme godt videre på madrejsen.
Venlig hilsen
Christina og familien