Brev:
Mængder af modermælkserstatning og hvilken fingermad
4. marts 2021
Alder:
7 mdr.
Mængder af modermælkserstatning og hvilken fingermad
Hej igen Helen.
Tak for dit svar, det er super at have lidt at støtte sig op af i denne junglen :-)
Har et tillægs spørgsmål.
Hvor meget modermælkerstatnings skal der gives til vores piger på 7md pr gang, når de får 3 flasker i døgnet.
Hvor meget til:
Godnat flaske kl 19/19:30 ish
Formiddagslur flaske
Eftermiddags lur flaske
De får mad og vand:
Kl. 7/7:30 morgengrød + vand
Kl. 9:00 formiddags lur flaske, lige nu tilbydes 150ml (skal begynde på frugt snart)
Kl. 12 Mos med kød, og øve-finger-mad + vand
Kl. 14:00 eftermiddags flaske, lige nu tilbydes 150ml
Kl. 16/16:30 lille portion Flerkornsgrød, og lidt øve-finger-mad + vand
Kl. 18:00 Mos med kød, og øve-finger-mad + vand (nyt indført)
Kl 19/19:30 Godnat flaske - og sover til kl 6 ish oftes, men hvis De vågner selv og er sultne, får de flaske på 120/150ml.
Men oftes får de kun flaske i løbet af dagen som det er nu.
Drømmeflaske er ikke en mulighed pga refluks, så vi vil helst udenom at vække dem.
Ang øve-finger-mad, hvilke en slags frugt kan de spise, og hvordan skal de skæres/tilbydes. Synes det er meget glat og de har virkelig svært ved at få ordentlig fat, de bliver ret frustreret - så mad situationen bliver knap så hyggelig når det bliver tilbudt. Hehe, temperamentsfulde unge damer ;-)
Og hvor store skal sådan nogle rugbrødsbjælker laves? Samt kan de mon spise pastaskruer? Tænker det måske det er nemmere for dem, at starte med, men vi er også lidt nervøse for det her fingermad, ifht hvis de får et for stort stykke i munden.
Så er rart at vide hvad er alderssvarende fingermad :-)
Med venlig hilsen
Nora og Ella’s forældre